063 11 99 100

10 Instagram trendova u 2019. godini

10 Instagram trendova u 2019. godini

Instagram je jedna od trenutno najpopularnijih društvenih mreža, a praćenje Instagram trendova je od izuzetne važnosti svima koji se bave marketingom na pomenutoj društvenoj mreži.

Brendovi koji prate Instagram trendove, primenju i eksperimentišu sa novim alatima su uvek ispred svojih konkurenata.

U ovom tekstu ćemo predstaviti 10 Instagram trendova (od svih 15 sa Hootsuita ), a vi kao marketari ili vlasnici intenet prodavnica razmotrite da li neki od ovih trendova možete iskoristiti kako biste unapredili svoje poslovanje.

Počinjemo sa pričom…

1. Instagram story

Više Instagram priča, manje postova!

Instagram story svaki dan pogleda više od 500 miliona Instagram korisnika.

Istraživanje je otkrilo da ljudi percipiraju i koriste Instagram post i Instagram story na različite načine.

Ljudi vole ga gledaju Instagram priče zbog toga što je u pričama nefiltrirani sadržaj.

Kako marketari iz Instagram story-ja mogu da izvuku maksimum?

  • Ispričajte priču o brendu. Mnogi anketirani online trgovci kažu da su Instagram priče poboljšale poslovnu komunikaciju sa njihovim kupcima.
  • Kroz Instagram story ispunite očekivanja vaših Instagram pratilaca. Instagram pratioci u pričama žele da vide brz, autentičan sadržaj koji ima neku poruku ili važnu informaciju.
  • Budite praktični. Kroz Instagram story demonstrirajte upotrebu proizvoda ili pružite kratak savet koji je vezan za usluge koje prodajete.

Na osnovu istraživanja, marketari kao i online trgovci treba da koriste Instagram postove kako bi upoznali svoje Instagram pratioce sa proizvodom ili uslugama koji prodaju, a Instagram story treba da koriste kako bi predstavili drugačiji sadržaj od onog koji je u Instagram postovima.

Osnovna razlika između Instagram postova i Instagram priča je u filtriranom tj. nefiltriranom sadržaju. I ta kombinacija sadržaja je uvek dobitna.

Većina korisnika, Instagram feed vidi kao mesto za pronalaženje informacija i “otkrivanje“ proizvoda i brendova.

2. Porast korisnika koji koriste Instagram Explore Tab

Više od 200 miliona Instagram korisnika svakodnevno proverava Explore Tab i očekuje se da će se taj broj povećati.

Explore Tab na Instagramu je super za kompanije koje su prisutne na Instagramu.  Dizajniran je tako da pomogne Instagram korisnicima i kompanijama da povećaju angažman i vidljivost na Instagramu uz malo napora.

Ako ste kompanija koji želi da se pojavi na stranici Instagram Explore, važnije je nego ikad skoncentrisati se na svoju nišu i koristiti smislene hashtagove kako biste kategorisali svoje postove!

Instagram naporno radi na tome da stranicu Explore učini personalizovanom za svakog Instagram korisnika.

Dakle, Vaša Instargram Explore stranica će izgledati potpuno drugačije od stranice vašeg prijatelja jer je posebno skrojena samo za vas.

Cilj je da tako pronađete nov sadržaj koji vas interesuje, a koji je prikazan na osnovu vaših lajkova i komentara na Instagramu.

Na osnovu toga šta radite na Instagramu, preko Explore stranice ćete videti mnoštvo predloga sadržaja koji bi mogao da vam se svidi.

Instagram algoritam neprestano uči iz vašeg ponašanja na ovoj društvenoj mreži, koje postove volite, šta komentarišete, koje Instagram priče i IGTV sadržaje volite da gledate i prikazuje vam ono što bi moglo da vas interesuje.

3. Da li uključujete zvuk dok gledate Instagram Story?

Zvuk je bitan. Nedavno istraživanje Facebooka (i Instagrama) otkrilo je da Instagram korisnici vole da čuju zvuk u Instagram pričama kao i što vole da slušaju muziku.

80% Instagram priča sa zvukom ili muzikom je pokazalo bolje rezultate od Instagram priča bez zvuka i muzike.

Trenutno se 60% Instagram priča gleda sa uključenim zvukom.

4. Stikeri u Instagram pričama

Stikeri su popularni u Instagram pričama, ali kompanije koje su ih primenjivale su imale različite rezultate s njima.

Najnovija vrsta stikera je join chat. Preko ovog stikera, pitate publiku o čemu želite da razgovarate. Kontrolišete sa kim želite razgovarati i možete prekinuti chat kad god želite.

Cilj je da se preko ovih stikera olakša organizovanje grupnih poruka.

Prednost je što se preko join chata olakšava komuniciranje sa Instagram pratiocima ali je mana što Instagram pratioci mogu smatrati da im samo dosađujete kada pokrenete komunikaciju sa njima na ovaj način.

Aplikaciju možete preuzeti OVDE.

Pogledajte kako se koristi:

Ove godine su pored chat stikera popularni i sledeći stikeri:

  • Stikeri lokacije;
  • Mention stikeri;
  • Hashtag stikeri;
  • Gif stikeri;
  • Poll i emoji slider stikeri;
  • Pitanja stikeri;
  • Stikeri za odbrojavanje;
  • Shopping stikeri.

Pitanja, anketa, odbrojavanje i nalepnice s emoji-jevima ne izazivaju samo veće angažovanje, već čine Instagram priče lepšim. Drugim rečima, ljudi se duže zadržavaju ako imate interakciju sa njima.

Na primer, interni podaci Instagrama pokazuju da poll stikeri povećavaju broj prikaza video zapisa.

Eksperimentišite sa Instagram stikerima jer su se dobro pokazali.

Besplatne stikere, možete preuzeti OVDE.

Koristite Instagram alate za kreiranje Instagram priča.

5. Lakši načini kupovine na Instagramu

Instagram je uveo tagovanje proizvoda u postovima i pričama.

Tagovanje proizvoda u Instagram postovima i pričama je moguće samo ako su u pitanju organski postovi i priče.

U oglasima ne mogu da se taguju proizvodi.

Da bi se proizvodi tagovali potrebno je da ispunjavate sve uslove koje je Instagram postavio, u suprotnom, tagovanje proizvoda će biti odbijeno.

Tagovanje proizvoda je moguće samo preko poslovnog Instagram naloga koji je povezan sa Facebook stranicom.

Instagram-shopping-tag

Za sad, u Srbiji nije još uvek moguće koristiti ovu opciju, ali kako Instagram brzo napreduje verovatno će uskoro i nama biti dostupna ova opcija.

6. Prodajni influenceri

Instagram influenceri suočavaju se sa mnoštvom komentara i poruka koji se svode na pitanje: Gde si to kupio/la?

Instagram dozvoljava nekim influrnserima da taguju proizvode u svojim postovima. Međutim, samo nekoliko influensera u svetu ovoj novoj opciji ima pristup.

Trenutno opciju tagovanja mogu koristiti kompanije koje su u beta Checkout programu.

7. Reletable influensers: nova vrsta influensera

Ko su reletable influenseri? To su influenseri koji dele svoja životna iskustva sa drugima, na primer, uspone i padove u roditeljstvu, probleme sa depresijom i ostala životna iskustva.

Ovi influenseri privlače pratioce koji su slični njma. Primer takvog influensera je influenserka Jen Gotch.

relatable-instagram-influenser

8. TikTok Instagram aplikacija

TikTok aplikacija je postala popularna na Instagramu brzinom svetlosti a služi da video sadržaje podrži muzikom.

Ova aplikacija je dosta popularna među tinejdžerima.

Zahvaljujući TikTok aplikaciji možete kreirati zabavne video Instagram sadržaje vezane za sve oblasti.

Ako objavljujete video sadržaj na Instagramu, koristite TikTok aplikaciju kako biste video povezali sa muzikom i na taj način privukli publiku.

Kad snimite video, preko TikTok aplikacije možete dodati razne zabavne filtere i efekte kako biste dobili jedinstven i privlačan sadržaj za Instagram.

Uradite još danas prvi korak: skinite aplikaciju TikTok.

9. Promena u Instagram politici

U julu je objavljeno da je došlo do promene u Instagram politici. Šta je promenjeno?

Instagram će brzo otkriti i ukloniti profile koji krše pravila.

Cilj ove promene je da Instagram korisnici budu odgovorniji u tome šta objavjuju na Instagramu.

Uvodi se i nov način prijavljivanja kako bi Instagram korisnici videli kroz obaveštenje da li je njihov profil ugrožen i preti mu opasnost od uklanjanja od strane Instragrama.

Ovo obaveštenje će pružiti mogućnost žalbe na uklonjen sadržaj.

Za početak će biti uklonjen sadržaj koji prikazuje golotinju, pornografiju, maltretiranje, uznemiravanje, govor mržnje, prodaju droge, sadržaj antiterorističke politike, a spisak će se proširiti i na druge oblasti u narednom periodu.

Ako se greškom ukloni sadržaj, žalite se preko Instagram help centra i post će opet biti postavljen i uklonjeno obaveštenje koje ste dobili za prikazivanje nedozvoljenog sadržaja.

10. Povezivanje Instagrama sa drugim društvenim mrežama

Sada nije važno na koji ste nalog prijavljeni jer ćete moći jednostavno da se prebacite na druge društvene mreže da biste objavili post.

Ova funkcija takođe vam omogućava da istovremeno objavljujete sadržaj na više društvenih mreža što olakšava deljenje iste poruke.

Ako kreirate različit sadržaj za različite društvene mreže, onda radite po starom.

Kako raditi sa novom opcijom?

Kreirajte post, a zatim kada dođete na stranicu s detaljima videćete odeljak pod naslovom „Postuj na druge račune“. Uključite opciju koja vam odgovara i postujte isti post.

instagram-druge-društvene-mreže

 

Zaključak

Nadamo se da će vam ovih 10 Instagram trendova biti inspiracija za vaše naredne Instagram kampanje i promociju na ovoj mreži.

Eksperimentišite sa novim sadržajem, budite kreativni i rezultati će biti vidljivi.

Instagram treba da uvede posebno dugme preko kojeg će Instagram korisnici moći da prijave lažne objave.

Kad se prijave takve objave, Instagram ih uklanja sa Explore Taba i #hashtag stranica.

Cilj je da se preko ove nove opcije uklone lažne informacije sa Instagrama.

Kao i kod svih novih opcija i ovo novo Instagram dugme će prvo biti dostupno u Americi, pa će se postepeno širiti Evropom.

Do sledećeg čitanja, pozdrav!

 

 

 

 

 

 

Jelena Rakovac on FacebookJelena Rakovac on InstagramJelena Rakovac on Linkedin
Jelena Rakovac
Digital Marketing Manager u Cherry Marketing Solutions
Više od 10 godina se bavi digitalnim marketingom, a njena polja interesovanja su Google Ads i SEO. Od porodične firme, preko predavača na obukama internet marketinga i Bit Media, danas svoju karijeru gradi u Cherry Marketing Solutions.

Vaše mišljenje nam je važno