063 11 99 100

14 BESPLATNIH alata za pronalaženje [ključnih reči]

14 BESPLATNIH alata za pronalaženje [ključnih reči]

Za dobro optimizovanu Google Ads Search kampanju potrebno je da dobro istražite ključne reči. Sve marketinške kampanje treba da započnu istraživanjem!

Odabir dobrih ključnih reči privlači pravu publiku koja pretražuje na Google-u i smanjuje nepotrebne troškove po kliku.

Istraživanje ključnih reči za Google Ads kampanje

Pozicija oglasa u rezultatima pretrage na Google-u određena je ponudom cene po kliku pomnoženom sa ocenom kvaliteta, koja se sastoji od kvaliteta oglasa, ključnih reči i odredišnih stranica.

Što su ključne reči kod grupe oglasa relevantnije, manje ćete plaćati po kliku.

Ako ne želite da trošite svoj novac na opšte ključne reči koje ne pomažu vašim poslovnim ciljevima (posete na sajtu, konverzije), tada morate odabrati PRAVE ključne reči za profitabilnu kampanju.

Srećom, postoji mnogo alata besplatnih koji pomažu u istraživanju ključnih reči.

U ovom tekstu ćemo vam predstaviti 14 besplatnih Google Ads alata za pronalaženje ključnih reči.

Pa da počnemo od Google alata…

Alat broj #1 : Google Keyword Planner

Najpoznatiji i najčešće korišćeni alat za istraživanje ključnih reči za Google Ads je Google Keyword Planner. Ovaj alat omogućava oglašivačima da traže nove ključne reči i ideje za oglasne grupe.

Google-ov alat pruža statistiku za svaku ključnu reč, uključujući procenu obima pretraživanja i cenu po kliku nižeg i višeg ranga.

Planer ključnih reči je koristan u prvim fazama brainstorminga ključnih reči, ali ne bi trebao biti jedini alat koji se koristi za istraživanje.

Kako Google voli da kaže, Keyword Planner možete koristiti da postavite temelje za uspešnu kampanju.

Ovaj alat može pružiti osnovno usmerenje za organizaciju Ad grupa i organizaciju ključnih reči po Ad grupama.

Na primer, ako radite Google Ads kampanju za rančeve, ukucaćete reč ranac u Google Keyword Planner i dobićete ključne reči kao što su školski rančevi, sportski rančevi, rančevi za vrtić, anatomski rančevi i rančevi za laptop. Tako nazovite svoje Ad grupe i dodatno istražite ključne reči za svaku od tih grupa.

Alat broj 2: Google Search pretraga

Započnite upisivanjem reči ili fraze u Google Search box na osnovu koje možete videti šta se najviše kuca na Google-u. Algoritam automatskog dovršavanja fraza zasnovan je na mnogim faktorima, uključujući faktor tražnje tog pojma u prethodnom periodu.

Google autosuggestion i realated to su veoma korisni za istraživanje ključnih fraza.

Savet: Ukucajte ključnu frazu u polje za pretragu, a zatim ukucajte svako slovo azbuke da biste videli dalje srodne pretrage.

google-search-box-ključne-reči

Alat broj 3: Google Search Console

Ne možete da optimizujete svoje Google Ads kampanje bez pristupa podacima iz Google Search Console.

Mnogi će reći da je ovo samo za SEO alat, ali u praksi nije tako. GSC će vam reći za koje sve pretrage se pojavljuje vaš sajt ili sajt vašeg klijenta, možete pronaći ključne reči za koje se rangirate npr. na lošijim pozicijama ili na drugoj stranici i za pomenute ključne reči kreira oglase. Pomenute ključne reči na tim stranicima imati dobar kvalitet jer se za iste pojavljujete na besplatnoj pretrazi.

Naša dugogodišnje SEO iskustvo, bezmalo 14 godina, nam je više puta dokazalo da kad ste bolje optimizovani za određene ključne reči, cena po kliku je daleko niža za ključne reči koje su bolje pozicionirane.

Alat broj 4: Ubersuggest

Ovaj alat je potpuno besplatan, potrebno je samo da unesete ključnu reč i odabere zemlju, dobro je što nudi sve zemlje regiona. I izveštaju možete videti preporučene ključne reči, njihov volumen pretrage, trend, ali i cenu po kliku kojoj nemojte previše verovati 😉

Ovaj alat treba koristiti za širenje lista ključnih reči i generisanje ideja.

Alat broj 5: Termini za pretragu u Google Ads-u

Obavezno kreirajte test oglase sa opštim ključnim rečima sa cenom po kliku od 0,01 eur odnosno podesite najnižu valutu, super je da koristite RSD valutu jer možete podesiti 1 dinara sto je manje od 1 eurocenti.

Napravite oglas koji neće privući veliki broj ljudi ali će se prikazati u pretrazi, sačekate nekoliko dana i onda u samoj kampanji pod ključnim rečima pogledajte termine za pretragu (Search terms).

Na osnovu tih podataka dobićete šta sve ljudi pretražuju, što je najvažnije jer oglase kreiranje za njih, ne za vas i to je najvažnije pravilo marketinga tj. da uđete u cipele svojih potrošača.

Takođe, ovaj alat koristite i za negativne ključne reči odnosno reči za koje ne želite da se prikazuju vaši oglasi.

Alat broj 6: Soovle.com

Besplatni alat za istraživanje ključnih reči Soovle može vam pomoći da brzo i efikasno pronađete dobre ideje za ključne reči na osnovnu reči koju ste ukucali.

Soovle svoje podatke dobija direktno od glavnih pretraživača, tako da možete biti sigurni da su uvek ažurirani i zasnovani na ponašanju krajnjih korisnika. A razumevanje ponašanja u pretraživanju krajnjih korisnika je najvažnije za proces istraživanja ključnih reči.

Soovle je prilagodljiv alat koji na jednom mestu objedinjuje pretrage svih glavnih pretraživača: Google, Bing, Amazon, Yahoo, Wikipedia i Youtube.

Pored toga što vam može pomoći da pronađete dobre ključne reči za Google Ads kampanje, može vam poslužiti i kao inspiracija za pisanje sadržaja.

Alat broj 7: Adwords Wrapper 

Kada pravite listu ključnih reči, može se desiti da se pojavljuju duple ključne reči, da se liste predugo razvrstavaju, a ako imate internet prodavnicu sa mnogo proizvoda, grupisanje ključnih reči može potrajati.

Zbog toga koristite besplatan alat za Google Ads: Adwords Wrapper!

Ovaj besplatan alat će podeliti ključne reči u: exact match, phrase match, broad match i modified match. Na taj način ćete izbeći grešku postavljanja duplih ključnih reči po Ad grupama.

Nakon što dobijete kombinacije ključnih reči, rešenja kopirajte u Excel tabelu u kojoj pravite plan za strukturu Google Ads kampanje.

Alat broj 8: Mergewords

Mergewords je besplatan alat za lako kombinovanje i kreiranje ključnih reči. Omogućuje vam spajanje do tri grupe ključnih reči.

Rezultat koji dobijate je lista ključnih fraza!

Ovaj alat vam omogućava da unesete ključne reči u tri kolone. Zatim će generisati listu kombinacija tih ključnih reči.

Dodatne opcije omogućavaju vam da odaberete kako želite da se reči kombinuju. Imate opcije za broad, modified match, phrase i exact match, kao i negative match.

Alat je vrlo jednostavan za korišćenje.

Koristan je kad pokrećete Google Ads kampanju i testirate sve kombinacije ključnih reči umesto da idete na broad match kako biste testirali šta se pretražuje.

Mergewords vam ne pruža nikakve podatke o ključnim rečima, to ćete morati da proverite preko drugih alata.

Ne daje preporuke za ključne reči na osnovu sličnih pojmova, već daje samo kombinacije ključnih reči po kolonama.

Alat broj 9: Keword Toaster

4 različite kategorije ovog alata: Wrapper, Mixer, Typoer, Inspirer nude različite opcije kombinovanja ključnih reči.

Na primer, ako izaberete kategoriju Mixer, ponude vam se 3 boxa.

U jednom napišete opšte reči kao što su ranac, torbe, u drugom box-u za koju su namenu (recimo: školski, za vrtić) a u trećem napišete brend koji prodajete  (na primer pulse i belmil).

Kad kliknete Generate, dobijate listu ključnih reči:

keyword-toaster-lista

U Wrapper kategoriji, dobijate kombinacije ključnih reči po exact, phrase, modified i broad match.

Typoer kategorija će vam predložiti ključne reči koje su pogrešno otkucane ( misspeling ), a Inspirer kategorija nudi ideje na osnovu jedne ključne reči. Ova poslednja kategorija je nova i ne radi dobro na svim tržištima. Na srpskom tržištu ne radi.

Dakle, samo odaberite jednu od 3 kategorije ( za sad ), unesite ključne reči i nove ključne reči će biti „izbačene iz tostera“.

Alat broj 10: Kewords Everywhere

O ovoj ekstenziji smo već pisali u tekstu o 5 SEO ekstenzija za Google Chrome.

Kewords Everywhere je besplatan alat koji pomaže kako za SEO istraživanje ključnih reči tako i za istraživanje ključnih reči za Google Ads kampanje.

Alat broj 11: Google Trends

Preko ovog poznatog besplatnog Google alata možete videti koje ključne fraze su u trendu i šta se najviše traži u periodu vašeg oglašavanja.

Na primer, ako ste ukucali rančevi kao ključnu reč, Google Trends vam je ponudio srodne upite koji mogu biti vaše nove ključne reči ili negativne ključne reči:

google-trends-ključne-reči

 

Alat broj 12: Keyword Revealer

Keyword Revealer je još jedan zanimljiv alat, koji da bi koristi morate da se registrujete i dnevno imate 3 besplatne pretrage, što je sasvim dovoljno da u nekoliko dana istražite sve željene ključne reči.

Ima podršku za sve jezike ex-yu što znači da možete pretraživati određeni pojam za svaku zemlju, isto ima volument, cenu po kliku koja je realnija i trend pretrage.

Alat broj 13: Keyword In

Ovaj alat nije za pronalaženje ključnih reči već za njihovo jednostavno kombinovanje.

Sve započinje ključnom rečju ili ključnim frazama. Ovaj alat sve zajedno kominuje kako bi vam pružio dugu listu potencijalnih ključnih reči.

Keword In je jedan od najjednostavnijih alata za istraživanje ključnih fraza. Potrebno je samo nekoliko sekundi da upišete svoje ključne reči, odaberete opcije i rezultat će brzo biti prikazan.

Savet: eksperimentišite sa svakom vrstom podudaranja ključnih reči: sa broad, modified, phrase, exact match.

Na primer, ako ste ukucali ovako ključne reči:

kewors-in

Dobićete na kraju listu ključnih reči:

lista-keword-in

Alat broj 14: AdWord & SEO Keyword Permutation Generator

AdWords & SEO Keyword Permutation Genarator je još jedan alat za pravljenje kombinacija ključnih fraza.

Slično kao i kod Keyword In-a, potrebno je u svako od 3 polja upisati ključne reči na osnovu čega vam ovaj alat nudi listu ponuđenih ključnih fraza.

Na osnovu filtera koji izaberete, možete dobiti ključne fraze kao broad match, phrase match i exact match.

Zaključak

Kada je u pitanju istraživanje ključnih reči trebalo bi da koristite što više alata za pronalaženje ključnih reči jer će svaki od njih pored standardnih ponuditi neke nove koje drugi alat ne nudi.

Umesto da pogađate koje ključne reči su dobre, predlažemo vam da eksperimentišete sa svih ovih 14 besplatnih alata za istraživanje ključnih reči.

Za to će vam trebati malo više vremena nego da koristite samo Keword Planner, ali će vam pomoći da odaberete prave ključne reči za Google Ads kampanju, čime ćete smanjiti nepotrebne troškove u oglašavanju.

Imate li iskustva sa nekim od ovih alata za istraživanje ključnih reči? Koji besplatni alat za ključne reči vam je najviše pomogao u Google Ads kampanji?

Podelite svoje komentare sa nama.

Do sledećeg čitanja, pozdrav!

Bojan Krstić on BehanceBojan Krstić on EmailBojan Krstić on FacebookBojan Krstić on InstagramBojan Krstić on Linkedin
Bojan Krstić
Full Stack Digital Marketar u Bit Media Digital Advertising doo
Više od 17 godina iskustva u Internet marketingu je omogućilo da postane stručnjak u mnogim oblastima digitalnog marketinga. Kada bi hteli da opišemo njegovo zanimanje u jednoj tituli to bi bilo Full Stack Digital Marketar. Takođe je jedan o vlasnika marketing agencije Bit Media Digital Advertising.
Jelena Rakovac on FacebookJelena Rakovac on InstagramJelena Rakovac on Linkedin
Jelena Rakovac
Digital Marketing Specijalist u Bit Media Digital Advertising doo
Više od 10 godina se bavi digitalnim marketingom, a njena polja interesovanja su Google Ads i SEO. Od porodične firme, preko predavača na obukama internet marketinga, svoju karijeru trenutno gradi u Bit Media Digital Advertising d.o.o.

2 thoughts on “14 BESPLATNIH alata za pronalaženje [ključnih reči]

  1. Avatar

    Molim vas da pročitate tekst prije nego ga objavite ili da ga date drugom na čitanje. Ima jako puno grešaka koji utiču na sematiku.

  2. Jelena Rakovac

    Hvala za komentar. Proveramo svaki tekst pre nego što objavimo, ali se poneke greške provuku… Sve se može ispraviti, pa i to 🙂

Vaše mišljenje nam je važno