063 11 99 100

Glavni razlozi zašto Facebook reklama nije odobrena

glavni razlozi zasto fb reklama nije odobrena

Glavni razlozi zašto Facebook reklama nije odobrena

Ako promovišete Facebook postove, sigurno vam se bar nekad dogodilo da vam Facebook nije odobrio reklamu. 

Uvek dobijete obaveštanje zbog čega reklama nije odobrena, nekad su razlozi jasni, nekad ne, nekad su po vašem mišljenu smešni, a nekad šta god da uradimo drugačije da ispravimo greške Facebook jednostavno odbija promovisanje posta.

Kad detaljnije pogledate šta se sve reklamira na Facebook-u, tek onda vam nije jasno zašto vaš visual nije odobren. Razlozi uvek postoje.

Da bi se neki post ili visual promovisao na Facebook-u, potrebno je da poštujete Facebook pravila za oglašavanje i da tražite rešenja ako vam posle brojnih promena ne uspeva promovisanje.

Dobar način da se nađe rešenje za trenutni Facebook problem je postavljanje pitanja po stručnim marketing grupama, a pre toga je obavezno čitanje Facebook-ove politike oglašavanja.

U ovom tekstu ćemo vam objasniti šta može a šta ne može da se promoviše na Facebook-u, a moći ćete da vidite i primere iz prakse…

Da da počnemo od pravila kojih moramo da se pridržavamo…

Šta je striktno zabranjeno promovisati na Facebooku

Prema Facebook-ovim pravilima, strogo je zabranjeno reklamirati sve što ima veze sa ovim kategorijama:

 

Ovo su strogo zabranjene kategorije.  Ali, šta se dešava kad neku sliku koja nije neka od ovih kategorija, Facebook posmatra kao promovisanje golotinje ili proizvoda za odrasle?

Pogledajte naše i druge primere…

Problem: Prikazivanje golotinje

Već dugo radimo Facebook oglašavanje za jednu malu antikvarnicu i skoro nikad nismo imali neki ozbiljniji problem prilikom bustovanja Facebook postova, dok se nije pojavio post sa kristalnim čašama i figuricom žene, tačnije, slikom ispod:

Razlog za neodobravanje posta je promovisanje golotinje! Gde tu ima logike? Figurica iz antivarnice je posmatrana kao gola žena?!

Post nismo uspeli da promovišemo, odgovor od podrške smo dobili i prenosimo isti ispod:

„Hi,

What’s wrong with an ad?

It looks like the image being used in your ad is against Facebook’s Advertising Policies.We don’t allow ads that depict nudity, even if it’s not sexual in nature. This includes the use of nudity for artistic or educational purposes.

Why doesn’t Facebook allow this?

Ads like these are sensitive in nature and hence aren’t allowed. If you wish to continue advertising, please use content that follows our Advertising Policies.

How to fix it?

Try editing your ad by following the policy guidelines mentioned above through Ads Manager here.You can also check out Facebook Blueprint, which allows you to go through our self-paced e-learning module on Facebook’s Advertising Policies.“

Ako opet pogledamo Facebook-ova pravila za oglašavanje, a u ovom našem slučaju golotinje, zapitamo se koja je razlika između reklamiranja statue koje je dozvoljeno i figurice na našoj slici: Pa nema je, ali nažalost reklama nije prošla.

reklamiranje-statue

Šta ne prolazi a nekad i može da prođe Facebook-ovu kontrolu?

Postoje kategorije za koje postoji ograničenje prilikom reklamiranja, a to su:

Svaki dan kroz Facebook-ovu kontrolu prođe preko milion reklama širom sveta. Facebook-ovi algoritmi ali i manuelna kontrola ne dozvoljava svima da se reklamiraju.

Kontrolu pored vašeg vizuala prolaze i landing stranice na koje reklame vode.

Neke reklame koje u sebi sadrže gore navedene probleme budu odbijene, a neke reklame budu prihvaćene. Zašto?

Razlozi su sledeći:

Istorija Facebook Ad Account-a: Svaki Ad Account ima „procenu poverenja“. To znači, da što se duže oglašavate, više trošite novca i što imate manje odbijenih oglasa, Facebook može da odobri reklame čak i ako se provuku neki od ovih elemenata.

Analiza ključnih reči: Sumnjive ključne reči u reklami će pokrenuti veću kontrolu. Ako u samom tekstu oglasa postoje reči koje upućuju na versku, nacionalnu pripadnost ili ako postoje vulgarne reči, sigurno će Facebook odbiti promovisanje takvog posta.

Primer za reklamiranje finansijskih usluga:

Ako ste na primer napisali: Nemate para a hoćete da kupite nov auto? Pogledajte našu ponudu! Facebook takav oglas neće odobriti.

Ali, ako ste napisali: Razmišljate o novom automobilu? Sada je pravi trenutak jer naše kamate su nikad niže! Pogledajte našu ponudu i zakažite razgovor. Facebook ovakav oglas prihvata.

Kad god se koriste reči: pare, novac, zaradi 1000 evra i slično, velike su šanse za neodobravanje oglasa.

Primer za reklamiranje lekova:

Po Zakonu za oglašavanje Republike Srbije se navodi da reklamiranje lekova i medicinskih sredstava mora biti objektivno i ne sme dovoditi u zabludu pripadnike stručne i opšte javnosti.

Više o ovome, možete pročitati u Pravilniku o oglašavanju lekova.

Lekovi se mogu reklamirati, samo je pitanje koje reči koristite i kako.

Evo na primer kako Hemofarm to radi:

hemofarm-reklama

 

Propisana novčana kazna je od 800.000 do dva miliona dinara za privredni prestup ukoliko je oglašavanje određenog leka, odnosno medicinskog sredstva, u suprotnosti sa Zakonom.

Analiza domena: Ako imate nov sajt sa kojim se nikad ranije niste oglašavali, Facebook neće odmah odobriti reklamu jer će prvo proveravati taj sajt.

Analiza slike: Facebook-ovi algoritmi odlično prepoznaju o kakvoj slici je reč. Ako je na slici predstavljen alkohol, lutrija ili neki ne dozvoljen sadržaj, Facebook takvu reklamu neće odobriti.

Ali ako se kockanje ovako promoviše, onda prolazi:

Facebook-reklama

Dakle, od nekih Facebook-ovih pravila ima i odstupanja, samo treba drugačije složiti reči i slike.

Apsurdno je što kockanje može da se promoviše a duvan ne. Ali, to je već neka druga priča.

Reklamiranje alkohola?

U nekim zemljma može, u nekim ne može. Ovo zavisi od lokalnih zakona. U zemljma u kojima je dozvoljen alkohol, morate obratiti pažnju na starosnu grupu, jer negde je dozvoljeno da se reklama prikazuje od 18+, negde od 25+ itd.

Više o ovim pravilima možete pročitati u Facebook-ovim smernicama za promovisanje alkohola.

Konkretno po Zakonu Republike Srbije, dozvoljeno je reklamiranje alkohola koji sadrži ispod 20% alkohola. Pivo, vino i sve ostalo što spada u ovu grupu može da se reklamirara i u elektronskim medijima i u štampanim.

Ali i ovde postoji ograničenje, a to je da se može reklamirati od 18 časova do 6 časova ujutru.

Pročitajte više o novom Zakonu za oglašavanje alkohola, kao i drugih proizvoda na ovom linku  ili preuzmite Zakon o oglašavanju u sa interneta.

Oglas nije odobren, jer nije prošao pravila Facebook zajednice?

Sadržaj koji u sebi sadrži mržnju, vređanje i slično, nije prihvatljiv na Facebook-u i naravno ne u Facebook reklamama.

Facebook prati šta se postuje i prati članove koji postavljaju neprikladan sadržaj koji nije u skladu sa samom politikom i pravilima Facebook-a. Kao što znamo, postoje opcije block, unfollow i hide ako želimo da uklonimo neke postove, stranice ili ljude sa našeg wall-a, to i možemo preko ovih mogućnosti.

Ako neko ko ima dosta unfollow, block ili hide a pri tom stalno krši pravila Facebook-ove zajednice, poželi da se oglašava na Facebook-u imaće problema.

O pravilima Facebook zajednice možete pročitati OVDE.

Greška u kreativnosti?

Razlozi mogu da budu sledeći:

  • Previše teksta na slici;
  • Loš kvalitet slike;
  • Targetiranje ličnih atributa;
  • Korišćenje reči Facebook ili Facebook logoa, kao i zloupotreba tuđeg brenda;
  • Loš video klip: upotreba flash-a ili naglo menjanje boja s namerom da privuče pažnju;
  • Reklama nije relevantna sa samim sajtom;
  • Gramatičke greške, previše simbola ili brojeva.

Odnos teksta na slici ne može biti veći od 20%.

Dođaga se da Facebook odobri oglas sa više teksta, a nekad ne.

Kvalitet slike: Slika za Facebook treba da bude sledećih dimenzija: 1080×1080, 1200×900, 1200×628

Za Instagram je idealno da bude 1080×1080.

Ukoliko se prekrše ova pravila, dobijate obaveštenje:

facebook-reklamiranje

Nekad se dogodi da se na Facebook-u pusti reklama, a na Instagram-u ne zbog loše veličine slike.

Ukoliko promovišete vaše objave i na Instagram-u, pravila za oglašavanje se mogu malo razlikovati u odnosu na Facebook.

Više o tome šta može, a šta ne na Instagram-u, pročitajte u Instagram pravilima.

U svakom slučaju, pravila su u načelu slična i najvažnije od svega je da se pridržavate Zakona o oglašavanju zemlje gde se oglašavate.

Problem sa landing stranicom?

Problemi mogu biti sledeći:

  • Oglas ne vodi na pravu landing page;
  • Na landing stranici ima malo informacija;
  • Na stranici su pogrešne informacije o proizvodu/usluzi ili ih nema;
  • Na stranici se pojavljuju diskutabilni pop-up-ovi;
  • Detektovan je virus;
  • Stranica je u izradi.

Pored svih ovih problema vezanih za landing stranicu, greška bi bila i ako se stranica sporo učitava jer današnji kupci nemaju vremena, ni strpljenja da čekaju dugo otvaranje stranice na koju vodi reklama.

Zato je dobro pre kreiranja Facebook reklame, testirati landing stranicu, jednostavnim Google alatom: Google speed test.

Zaključak

Ukoliko vam se dogodi da Facebook odbija da promoviše vaš post, pogledajte prvo razloge ne odobravanja, a zatim napravite različite verzije Facebook oglasa i testirajte.

Ako sarađujete sa dizajnerom koji kreira slike za Facebook oglase, naglasite mu koje sve veličine slika dolaze u obzir kao i teme koje mogu da se obrade a koje treba izbegavati.

Koristite i Facebook-ov test za slike  ako imate nekih nedoumica oko prihvatanja ili neprihvatanja slika za oglas.

Menjajte naslove, slike ili samo zamenite po neku reč koja može da bude problematična i Facebook će sigurno odobriti vaš post.

Pogledajte šta Ivan Bildi kaže na ovu temu:

U ovom tekstu smo opisali glavne razloge zbog kojih Facebook reklama može biti neodobrena. Pravila se menjaju stalno, a glavni razlozi uglavnom nisu podložni promenama.

Ipak, nije sve u Facebook reklamama, ima nešto i offline marketingu. Mislite o tome.

Do sledećeg ponedeljka, veliki pozdrav od našeg malog Bit Media tima 🙂

Jelena Rakovac
Više od 10 godina se bavi digitalnim marketingom, a njena polja interesovanja su Google Ads i SEO. Od porodične firme, preko predavača na obukama internet marketinga, svoju karijeru trenutno gradi u Bit Media Digital Advertising d.o.o.
Bojan Krstić
Više od 17 godina iskustva u Internet marketingu je omogućilo da postane stručnjak u mnogim oblastima digitalnog marketinga. Kada bi hteli da opišemo njegovo zanimanje u jednoj tituli to bi bilo Full Stack Digital Marketar. Takođe je jedan o vlasnika marketing agencije Bit Media Digital Advertising.

Vaše mišljenje nam je važno