063 11 99 100

#Hashtag na Instagramu treba da radi za vas (BONUS 6 alata)

#Hashtag na Instagramu treba da radi za vas (BONUS 6 alata)

Instagram je od juna 2018. godine do sad dostigao milijardu aktivnih korisnika mesečno, tako da je pronalaženje najboljih Instagram hashtagova za sve vrste biznisa postao izazovan zadatak. 

Ako ste korisnik društvenih mreža u poslovne svrhe, biće vam zanimljivo da pročitate kako se hashtagovi mogu efikasno koristiti na Instagramu i doneti vam koristi kakve želite.

Hashtag na Instagramu je jedna reč ili fraza koja je označena simbolom # i pomaže Instagramu da organizuje i grupiše sadržaj kako bi se prikazao pravi sadržaj pravim korisnicima. Kada koristite Instagram za svoj posao, iskoristite sve prednosti hashtagova kako biste dosegli do veće publike i tako proširili priču o vašem brendu.

U ovom tekstu ćemo objasniti zašto bi trebalo koristiti hashtag na Instagramu, koje hashtagove koristiti u kom broju, kako ih pronaći i primeniti ako se bavite dropshipping ili ecommerce poslom kao i koji sadržaj treba koristiti na Instagramu.

Pa da počnemo od pitanja zašto…

Zašto bi trebalo da koristimo hashtag na Instagramu?

Instagram privlači pažnju prosečnog korisnika oko 25 minuta dnevno, a najpopularnije kategorije poslovanja na Instagramu koje ostvaruju najveći engagement publike su:

kategorije-instagram-hashtag

Ako spadate u neku od ovih kategorija, koristite Instagram hashtag jer želite:

Više lajkova: Instagram korisnici koji su zainteresovani za određenu temu će tražiti hashtagove koji su povezani sa tom temom i zbog toga treba da koristite hashtag koji označava oblast kojom se bavite.

Više folovera: Korisnici Instagrama određene niše uvek traže više sadržaja koji su vezani za tu nišu. Upotreba Instagram hashtagova koju obuhvataju ciljnu nišu je jedan od najboljih načina da dobijete više pravih folovera na Instagramu.

Hashtag proširuje doseg publike usled čega je sadržaj vidljiviji većem broju Instagram korisnika. Ako se Instagram korisnici zainteresuju za sadržaj koji objavljujete, zapratiće vaš profil.

Pozitivan uticaj na prodaju: Ako koristite specifične hashtagove kada promovišete neki od svojih proizvoda, verovatno ćete privući pažnju korisnika koji će možda pokazati interesovanje da kupe.

To znači da će vam Instagram pomoći da povećate prodaju svoje internet prodavnice dobro osmišljenim hashtagovima koji se koriste u kombinaciji sa zanimljivim vizuelnim sadržajem.

Povezivanje sa zajednicom na Instagramu: Možete pratiti bilo koju temu ili zajednicu koja vas zanima preko hastaga. Praćenje hashtagova je isto kao i praćenje korisnika na Instagramu. Sve što treba da uradite je da pretražite hashtag koji vas zanima i zapratite ga ako želite da budete obavešteni preko vašeg feed-a šta se postavlja ili dešava vezano za određenu branšu.

Isticanje biografije na Instagramu: Poslovni profil možete da istaknete preko popularnih hashtagova koji se nalaze u biografiji Instagram profila.

Vidljivije Instagram priče: Još jedan način na koji možete dodati hashtag na svoj Instagram profil je kroz Instagram priče. Kada dodate priču na Instagram, ona se može pretraživati preko hashtaga. Kad neko traži odeređeni hashtag, videće vašu priču.

Kako da nađete najbolje hashtagove na Instagramu za svoj biznis?

Ako imate internet prodavnicu, odvojite malo vremena da istražite koji su najbolji Instagram hashtagovi za vašu nišu. Uvek je dobro donositi odluke zasnovane na podacima iz analitike internet prodavnice i te podatke kroz ključne reči testirati preko posebnih alata namenjenih za Instagram.

Primer iz analitike:

analitika-hashtag-instagram

Pogledajte u analitici šta su ljudi kucali da posete sajt i iskoristite te podatke za dalja istraživanja jer će to povećati šanse da budete prepoznati od strane ciljne publike ili branše u kojoj poslujete.

Važno je da ste strateški vezani za hashtagove koje koristite, jer tad hashtagovi na Instagramu mogu pomoći da se povežete sa novom publikom i povećate svest o vašem brendu.

Evo kako možete pronaći najbolje hashtagove na Instagramu:

1. Istražite svoju publiku

Hashtagove ne treba slučajno ređati u Instagram postu, već treba istražiti šta ciljna publika najviše kuca na Google-u. Počnite od ključnih reči koje ste našli u analitici ili u Keyword Planneru.

2. Istražite svoje konkurente

Pogledajte koje hashtagove na Instagramu koriste vaši konkurenti, jer ćete tako dobiti ideju o tome koji hashtagovi imaju najviše angažovanja publike. To ne znači da morate da se takmičite ili kopirate hashtagove u sopstvenim Instagram postovima, ali bi mogli da dobijete ideju o tome kako treba da izgledaju vaši postovi.

3. Istraživanje Instagram mikro influensera

Instagram mikro influenseri su postali popularno zanimanje i sve više su traženi. Mikro influenseri imaju između 2.000 i 100.000 folovera. Jedan od najboljih načina da saznate koje Instagram hastagove koriste mikro influenseri je da pogledate Instagram profile influensera koji su popularni u vašoj branši.

4. Koristite Instagram alate

Dostupni su razni Instagram alati koji će vam pružiti informacije o popularnim i relevantnim hashtagovima za određeni sadržaj.

Alati za istraživanje hashtagova na Instagramu

TagBlender : TagBlender je Instagram alat za generisanje hashtagova koji će povećati angažovanje korisnika na Instagram sadržaj. Možete ako želite da izaberete skup Instagram hashtagova iz različitih oblasti kao što su „Ljudi“, „Moda“ ili „Umetnost“. Alat je jednostavan za upotrebu i besplatan je.

HashtagsForLikes: HashtagsForLikes je alat koji se koristiti za dobijanje sličnih Instagram hashtagova na osnovu zadate ključne reči. Ovaj alat je lak za navigaciju i prikazuje najbolje Instagram hashtagove koji su usko povezani sa vašim poslovanjem.

InstagramTags: InstagramTags je alat koji prikazuje setove popularnih hashtagova. Alat nudi hashtagove koji se odnose na različite oblasti.

Seekmetrics: preko ovog alata možete videti koji su popularni hashtagovi na Instagramu i Twitteru, tako što ćete ukucati ključnu reč. Ovaj Instagram hashtag generator koristi Instagram API za pronalaženje povezanih hashtagova.

All Hashtag: All Hashtag alat vam omogućava da kreirate i analizirate top hashtagove na osnovu 1000 relevantnih hashtagova od kojih možete izabrati one koji vam se najviše sviđaju. All Hashtag alat bira hashtagove na osnovu ključne reči koju unesete. Sa tri različite opcije filtriranja, imate priliku da pretražite Instagram hashtagove koje tražite.

Hashtagify: Preko ovog alata možete videti ocenu samog hashtaga. Ukoliko prelazi 50% koristite taj hashtag a ako ima ocenu ispod 50% izaberite neki drugi.

Da li postoji ograničenje postavljanja hashtagova na Instagramu ?

Da, postoji ograničenje postavljanja hashtagova na Instagramu, a to ograničenje je 30 hashtagova po postu i 10 po priči. Koristite Instagram hashtagove za koje mislite da će biti vredniji za privlačenje poseta na vaš sadržaj na osnovu interesovanja publike za vaš web shop i na osnovu ključnih reči do kojih ste došli istraživanjem.

Ne stavljajte znakove interpunkcije na hashtag jer time hashtag neće biti linkovan, ali možete koristiti brojeve i emoji.

Analiza je pokazala da najbolje prolaze postovi sa 11 hashtagova, pročitajte o tome OVDE.

The West Wing Hashtag GIF - Find & Share on GIPHY

Korišćenje Instagrama za Dropshipping i Ecommerce

Kada vodite dropshipping ili ecommerce posao, Instagram je odlična platforma koju možete koristiti za promovisanje svoje online trgovine. Bez obzira da li vodite dropshipping ili ecommerce sa malim budžetom ili ulažete dosta novca u reklamiranje, koristite pravi Instagram hashtag da biste povećali vidljivost na mreži, proširili domet brenda i stekli nove folovere.

Postoje mnoge koristi od korišćenja Instagrama za dropshipping ili ecommerce, a najvažnije koristi su:

1. Manje investicije: Ako redovno objavljujete sadržaj na svom Instagramu i koristite hashtagove, neminovno ćete angažovati veću publiku koja će povećati organski saobraćaj.

2. Izgradnja brenda: Upotreba Instagram hashtagova za dropshipping ili ecommerce posao zajedno sa vizuelnim sadržajem je recept za stvaranje dugoročnog imidža brenda.

Ako kreirate sopstveni hashtag koji je jedinstven i zasnovan na predstavljanju identiteta brenda, kao što je ime brenda ili slogan, ostavićete utisak na svoju publiku.

Pogledajte kako je to uradila Puma:

puma-hashtag

 

Puma je kreirala sopstveni hashtag #ForeverFaster i time podstakla svoje folovere da koriste isti hashtag svuda gde se spominje Puma.

Koristeći ime firme ili slogan kao hashtag i ohrabrujući svoje folovere da učine isto, stvoriće se osećaj zajedništva, koji je dobar za razvoj brenda.

Ne fokusirate se samo na hashtagove za lajkove ili hashtagove za folovere, već napravite svoj hashtag koji će da ima za cilj prepoznatljivost brenda.

3. Popularni hashtagovi za dropshiping su:

#dropshipping #ecommerce #shopify #dropship #entrepreneur #dropshipper #ecom #onlinebusiness #amazonfba #business #affiliatemarketing #ecommercebusiness #thunderbird #marketing #shopifydropshipping #ecommercetips #entrepreneurlife #shopifystore #shopifyseller #amazon #reseller #entrepreneurship #onlineshopping #motivation #oberlo #trustedseller #shopifyexperts #ecomcourses #success #bhfyp

4. Popularni hashtagovi za ecommerce su:

#ecommerce #marketing #business #entrepreneur #digitalmarketing #branding #webdesign #ecommercebusiness #seo #fashion #onlinebusiness #shopify #marketingdigital #onlineshopping #website #b #socialmedia #design #amazon #dropshipping #wordpress #startup #shopping #graphicdesign #webdevelopment #photography #onlinestore #socialmediamarketing #motivation #bhfyp

10 najpopularnijih Instagram hashtagova u 2019 su:

  1. #love
  2. #instagood
  3. #photooftheday
  4. #fashion
  5. #beautiful
  6. #happy
  7. #cute
  8. #tbt
  9. #like4like
  10. #followme

Ovde imat listu Top 100 hastagova – https://top-hashtags.com/instagram/

Koje hashtagove NE koristiti?

Iako hashtagovi povećavaju doseg na Instagramu, nema smisla koristiti one koji nisu relevantni za post. Izbegavajte hashtagove koji izričito govore o tome da treba neko da vas prati ili lajkuje kao što su #follow4follow ili #like4like jer ćete time privući publiku koja nije relevantna za vaš poslovni Instagram profil.

Kakav sadržaj treba koristiti na Instagramu?

Hashtag vam može pomoći da dosegnete do veće publike koja je zainteresovana za određene teme, ali treba znati da je Instagram post bez sadržaja a samo sa poređanim hashtagovima siromašan i nedorečen.

Sadržaj koji treba koristiti na Instagramu je korisnički generisani sadržaj.

Korisnički generisani sadržaj (User-generated content  ili skraćeno UGC) je najznačajnija vrsta sadržaja za mnoge brendove na Instagramu. Upotreba UGC-a stavlja Instagram korisnike u centar pažnje i omogućava im da ispričaju svoju priču.

UCG sadržaj podstiče vašu komunikaciju sa Instagram korisnicima.

Pitanje je: Kako kreirati UGC na Instagramu? Pogledajte primer Stitch Fix-a:

UCG-hashtag-Instagram

Instagram korisnik je označio jedan od Stitch Fix-ovih odevnih predmeta na svojoj fotografiji tako što je u opisu dodao #stitchfix, a zatim je Stitch Fix brend tražio dozvolu tog korisnika za objavu te fotografije na Stitch Fix Instagram profilu ostavljajući komentar na post Instagram korisnika.

Ako se korisnik složi da se ta fotografija objavi, može odgovoriti na komentar jedinstvenim hashtagom:

komentar-hashtag-Instagram

Vaši foloveri mogu biti vaš najbolji marketing od usta do usta na Instagramu preko UGC-a koristeći jedinstvene hashtagove.

Fotografije vašeg proizvoda koje su drugi ljudi postavili na Instagramu su vredan sadržaj. Najbolji način za ohrabrivanje i praćenje korisničkog Instagram sadržaja je kreiranje brend hashtaga, kao što je #yesstichfix u primeru iznad.

Ovakav brend hashtag možete postaviti u svoju biografiju sa pozivom na akciju koju će foloveri koristiti za fotografije vaših proizvoda koje budu objavljivali na svojim Instagram profilima.

Šta treba da urade vlasnici internet prodavnice da bi imali koristi preko UGC-a?

Pažljivo pratite spominjanje vašeg brenda na Instagramu i pronađite najbolji mogući sadržaj koji možete iskoristiti.

Obratite se osobama koje šeruju sadržaj vezan za vaš brand i zatražite dozvolu za objavljivanje sadržaja na vašem Instagram profilu ili web sajtu.

Ako želite da legalno objavite sadržaj svojih klijenata, morate zatražiti dozvolu autora, a nakon slanja fotografije na profil spomenite Instagram korisnika od koga ste preuzeli određenu fotografiju i sadržaj.

Svi vole biti viđeni, a korisnici Instagrama se ne razlikuju. Zato je postavljanje UGC-a na Instagram profil još jedan od načina koji vam može pomoći da izgradite sopstveni brend.

Zaključak

Instagram je postao fantastičan alat za promociju brenda, ali prodaju putem istog stoga je neophodno da napravite vašu Instagram strategiju.

Ovog vikenda se dogodio jedan zanimljiv slučaj na koji je reagovala većina marketara i konkretno se odnosi na broj pratilaca Kinsey Wolanski (@kinsey_sue) koji je skočio sa 300K na 2,2M za manje od 24 sata, samo na osnovu toga što je devojka uletela na teren prilikom finalne utakmice Lige šampiona u Madridu.

Ukoliko među vama ima onih koji ne znaju o ćemu se tačno radi pročitajte ovde.

Mnogima je ovaj potez fantastičan jer je za realativno malu kaznu promovisala željeni brend, dok je drugima totalno neopravdano, naravno to sve zavisi šta se promoviše i koji je konačni cilj.

Slava je trajala 24 sata jer je Instagram banovao pomenuti profil. Naravno ovaj viralni efekat će se upravo nastaviti preko hashtagova. Šta vi mislite?

Do sledećeg ponedeljka, #bitmedia pozdrav 🙂

Jelena Rakovac on FacebookJelena Rakovac on InstagramJelena Rakovac on Linkedin
Jelena Rakovac
Digital Marketing Manager u Cherry Marketing Solutions
Više od 10 godina se bavi digitalnim marketingom, a njena polja interesovanja su Google Ads i SEO. Od porodične firme, preko predavača na obukama internet marketinga i Bit Media, danas svoju karijeru gradi u Cherry Marketing Solutions.
Bojan Krstić on BehanceBojan Krstić on EmailBojan Krstić on FacebookBojan Krstić on InstagramBojan Krstić on Linkedin
Bojan Krstić
Full Stack Digital Marketar u Bit Media Digital Advertising doo
Više od 17 godina iskustva u Internet marketingu je omogućilo da postane stručnjak u mnogim oblastima digitalnog marketinga. Kada bi hteli da opišemo njegovo zanimanje u jednoj tituli to bi bilo Full Stack Digital Marketar. Takođe je jedan o vlasnika marketing agencije Bit Media Digital Advertising.

Vaše mišljenje nam je važno