063 11 99 100

Kako mali biznisi treba da vode svoj Instagram

Kako mali biznisi treba da vode svoj Instagram

Instagram je jedna od najpopularnijih društvenih mreža u 2019. godini i samim tim je odlična platforma za mnoge biznise, posebno za SMB sektor.

Instagram vam može biti od pomoći samo ako znate da komunicirate i vodite vaš nalog na istom.

Niti je Instagram za svakog, niti ti je svaki biznis za Instagram.

Činjenica je da dosta malih firmi nije prisutno na Instagramu, a one koje su pristune nemaju željene efekte.

Razlozi za to mogu biti razni počev od toga da ne žele da nauče kako se Instagram koristi, nemaju brze efekte na poslovanje i lako odustaju itd.

Da bi Instagram bio od koristi za većinu biznis i da bi bio uspešan pročitajte kako se to može ostvariti.

Idemo redom…

Od kakve koristi Instagram može biti malim biznisima?

👉Ako su ciljni kupci vaših proizvoda ili usluga starosti između 18 i 25 godina, onda je Instagram idealna društvena mreža na kojoj vaš biznis treba da bude vidljiv.

👉Instagram je dobar za širenje svesti da vaš mali biznis postoji kako kod mlađe publike tako i kod starije.

👉Komunikacija preko Instagrama je veoma bitna. Trebalo bi da na svaku poruku da odgovorite i budete brzi u davanju odgovora. Odgovorite na sve komentar, kako na dobre tako i na loše.

👉Preko Instagrama kreirate vizuelni identitet vašeg malog biznisa.

Pronalaženje Instagram pratilaca

Ako nemate ideju odakle da počnete, pogledajte prvo vašu konkurenciju. Pogledajte koga konkurenti prate, kakve vizuale postavljaju i kakave komentare dobijaju.

Povežite se sa ljudima koji dele slična interesovanja i koji bi mogli da budu vaša ciljna publika i zapratite ih. Pronalaženje ljudi koji bi mogli da vas prate nije težak posao samo oduzima previše vremena ako ga ručno radite.

Predlažemo vam da koristite botove za taj posao koji se žargonski zove „rudarenje“.

Prilikom odabira botova za prikupljanje Instagram pratilaca vodite računa o tome da bot bude proveren kako se ne bi desilo da vam nalog bude hakovan.

Pročitajte na forumima šta se piše o različitim botovima i izaberite samo onaj za koji imate preporuku.

Prikupljanje Instagram pratilaca bi trebalo da radite samo na početku i to ne više od mesec dana jer nije suština u tome da imate puno pratilaca koji ne komuniciraju sa vašim bizisom, već je bolje imati manje ali onih pravih koji bi mogli ostvariti engagement.

Kako kaže jedan tweet:

tvit-instagram-mali-biznis

Ako koriste samo bot za prikupljanje pratilaca, kad budete pokrenuli Instagram reklamu da li biste želeli da reklama bude vidljiva botu?

Iz tih razloga u ovom tekstu vam nećemo preporučiti ni jedan bot, a ako želite da ga koristite, kao što smo već napomenuli, dobro se raspitajte.

Savet: Vodite računa o brzini prikupljanja pratilaca.Instagram algoritam zna prosečnu brzinu rasta pratilaca iz svake oblasti.

Zapratite i vi ljude koji bi mogli da budu vaša ciljna publika kao i konkurenciju.

Prva i najvažnija Instagram lekcija: Kreirajte sadržaj koji će se svideti vašoj ciljnoj publici

Znate koja je vaša ciljna publika, ali da li znate kakav sadržaj će ostaviti utisak na tu publiku i pokrenuti je da komentariše, postavlja pitanja za cenu i slično?

Ako ne, vreme je da započnete istraživanje. Pogledajte Instagram profile svojih konkurenata i vidite kakve fotografije se najviše lajkuju i komentarišu. Te fotografije mogu da vam posluže kao inspiracija za kreiranje sopstvenih vizuala.

Ako niste sigurni koji sadržaj želite da objavite na Instagramu, evo nekoliko ideja:

  • Video snimci iza scene
  • Inspirativni citati
  • Selfi zaposlenih
  • Slike na blogu
  • Aranžmani proizvoda

Isprobajte nekoliko (ili sve) i videćete šta najviše privlači pažnju vaše publike. Kad testirate interesovanja publike, možete promeniti strategiju objavljivanja na osnovu onoga što se vašoj publici najviše sviđa.

Popunite svoj Instagram bio

Razmislite o svom idealnom kupcu i napišite biografiju svog malog biznisa na način koji bi se svideo ciljnim kupcima.U biografiji možete koristiti emoji i druge simbole, kao na primer u ovoj Instagram biografiji:

instagram-bio-stikeri

Instaram biografija u kratkim rečenicama sa korišćenjem simbola izgleda privlačnije pratiocima nego da napišete dužu, dosadnu rečenicu o vašem malom biznisu.

Savet: Iako je dobro biti kreativan u svojoj biografiji, ne treba žrtvovati jasnoću radi kreativnosti.

Proverite da li se u Instagram biografiji navodi šta vaša firma radi na način koji će ljudima koji gledaju vaš Instagram profil odmah biti jasno.

Instagram biografija treba da bude kratka, jasna i konkrenta!

Postavljajte fotografije visokog kvaliteta

Fotografije možete slikati i mobilnim telefonom ako taj telefon ima dobru kameru.

Evo nekoliko saveta za samostalno fotografisanje koje možete primeniti da poboljšate kvalitet  fotografija: 

  • Koristite prirodno svetlo. Što bolje prirodno svetlo, bolja je fotografija.
  • Kad slikate napolju, pokušajte da ih fotografišete ujutru ili popodne, kada je osvetljenje najbolje.
  • Ako ste u zatvorenom prostoru, otvorite prozor (ili podignite rolete) da bi bilo što više svetlosti.
  • Dobro fokusirajte objekat koji želite da slikate i nađite najbolji ugao.

Više korisnih saveta za pravljnje dobrih fotografija preko mobilnog telefona, možete pročitati OVDE.

Obrađivanje fotografija

Fotografije možete obraditi u PhotoShop-u ili angažovati grafičkog dizajnera da taj posao uradi za vas.

Na Instagramu je veoma bitno da imate lepe vizuale na osnovu kojih ćete postati prepoznatljivi.

Pogledajte Instagram profil Max Medice i znaćete o čemu govorimo.

Da li možete tako nešto da uradite za svoj mali biznis na Instagramu?

Fotografije koje objavljujete bi trebalo da budu sličnih boja ili sličnog stila. Za svaku fotografiju koju objavite treba da koristite isti postupak obrađivanja.

Koristite hashtagove

Kada koristite hashtagove, razmislite o tome koje bi ključne reči vaše ciljne niše trebalo da se primene kroz hashtagove.

Bez obzira u kojoj se industriji nalazite, koristite alat Hashtagify za istraživanje najboljih hashtagova koji ćete koristiti na Instagramu.

O ovom i drugim alatima za pronalaženje relevantnih i popularnih hashtagova za vaš mali biznis, pročitajte u tekstu OVDE.

Nemojte preterivati sa hashtagovima. Optimalno je da stavite 11 hashtagova, sve preko je previše a ispod malo.

Ako imate lokalni biznis, fokusirajte se na lokalne hashtagove i geotargetiranje.

Ponudite popuste

Nema osobe koja ne voli popuste, zato preko njih možete pridobiti nove Instagram pratioce i zadržati postojeće, nudeći ekskluzivne popuste na svom Instagram nalogu.

Sve što treba da uradite je da napravite vizual koji prikazuje % i kod popusta  (to možete uraditi pomoću Canve ili nekog sličnog alata), a zatim objasnite kako da vaši Instagram pratioci koristite kod prilikom kupovine na sajtu.

Napišite dobar copy

Ne pišite na brzinu i ne objavljujte copy sa gramatičkim greškama.Osmislite dobar copy za Instagram post za svaku fotografiju i posvetite vreme naslovima koje ćete postavljati na fotografijama.

Razlika između dobrih i loših naslova može biti kao razlika između 1 i 100 lajkova.

Takođe, imajte na umu da naslovi na Instagram fotografijama mogu pomoći da izgradite svoj brend.

Kakav god naslov da napišete, prilagodite ga svom malom biznisu i publici. Koliko truda uložite u svoj Instagram profil takvi će biti i rezultati.

Zaključak

Pratite promene koje su na društvenim mrežama česte. Instagram algoritam se stalno menja i treba se prilagođavati promenama.

Ovih dana se dosta priča o velikoj promeni Instagram algoritma koja će tek da usledi a to je da se broj lajkova više neće videti na Instagram objavama, kao ni broj video pregleda na video klipovima koji se postavljaju na Instagram.

Trenutno je sve u fazi testiranja. Prvobitno je ovaj test uveden u Kanadi, a zatim u Irskoj, Italiji, Japanu, Brazilu, Australiji i na Novom Zelandu.

Dakle, ne gubite previše vremena na prikupljanje što većeg broja Instagram pratilaca i lajkova nego se fokusirajte na kvalitetne vizuale, poruke koje šaljete publici kao i na specijalne pogodnosti za one koji vas prate preko Instagrama.

Ako imate sajt i Google Analytics pratite posete istom preko Instagram profila, pitajte vaše kupce kako su saznali za vaš biznis, sve to će vam pomoći da bolje sagledate učinak vaše Instagram komunikacije.

Do sledećeg čitanja, pozdrav!

 

Jelena Rakovac on FacebookJelena Rakovac on InstagramJelena Rakovac on Linkedin
Jelena Rakovac
Digital Marketing Specijalist u Bit Media Digital Advertising doo
Više od 10 godina se bavi digitalnim marketingom, a njena polja interesovanja su Google Ads i SEO. Od porodične firme, preko predavača na obukama internet marketinga, svoju karijeru trenutno gradi u Bit Media Digital Advertising d.o.o.
Bojan Krstić on BehanceBojan Krstić on EmailBojan Krstić on FacebookBojan Krstić on InstagramBojan Krstić on Linkedin
Bojan Krstić
Full Stack Digital Marketar u Bit Media Digital Advertising doo
Više od 17 godina iskustva u Internet marketingu je omogućilo da postane stručnjak u mnogim oblastima digitalnog marketinga. Kada bi hteli da opišemo njegovo zanimanje u jednoj tituli to bi bilo Full Stack Digital Marketar. Takođe je jedan o vlasnika marketing agencije Bit Media Digital Advertising.

Vaše mišljenje nam je važno