063 11 99 100

Nova „specijalna publika oglasa“ na Facebook-u

Nova „specijalna publika oglasa“ na Facebook-u

Facebook je uveo novu publiku, specijalnu publiku ( Special Ad Audience ) u svoj Ad Manager. O čemu se zapravo radi?

Special Ad publika treba da pomogne oglašivačima da reklama bude vidljiva široj publici a opet specijalnoj ciljnoj grupi, grupi koja je pokazala sklonost na Facebooku da preuzme akciju a kojoj Facebook reklama nije bila vidljiva jer je kršila neka od pravila Facebook politike oglašavanja.

Sigurno ste ovih dana videli ovakvo obaveštenje u Facebook Ad Manageru:

Category Required for U.S. Credit, Employment and Housing Ads • If you’re based in or targeting the U.S. and running a campaign that includes ads for credit, employment or housing offers, you must identify these campaigns as belonging to a Special Ad Category. Any new or edited ads that aren’t correctly categorized won’t run until they’re edited to comply.

I kao što se u obaveštenju može pročitati, promene su trenutno dostupne samo na američkom tržištu kao i kod onih koji imaju američko tržište za target.

Ne sumnjamo da će se ova promena ubrzo proširiti i na evropsko tržište ako se dobro pokaže na američkom tržištu.

Istraživali smo malo na ovu temu, tako da sve što vas zanima o Special Ad publici možete pročitati u ovom tekstu.

Pa da počnemo…

Zašto je Facebook kreirao novu kategoriju ciljne publike?

Mnogi oglašavači koriste Facebook za oglašavanje jer ima odličan target.

Na Facebooku se mogu dobro targetirati ciljne grupe koje pokazuju određena interesovanja koja su bitna za proizvod ili uslugu koju oglašivač reklamira.

Čest problem koji se pojavljuje kod oglašivača na Facebooku je odbijena reklama.

Najčešći razlog odbijanja Facebook reklame je prikazivanje oglasa maloletnoj publici, isticanje rase, boje, nacionalnog porekla, religije, pola, starosti ili invaliditeta.

O razlozima odbijanja Facebook reklame, možete da pročitate OVDE.

Facebookova nova politika za targetiranje specijalne publike će pomoći oglašivačima da njihova reklama ne bude odbijena.

Ciljanje specijalne publike na Facebooku je osmišljeno da bi se smanjio rizik od diskriminacije koja može proizaći iz ciljanih oglasa u određenim „specijalnim kategorijama“.

Specijalne kategorije uključuju sledeće oblasti oglašavnja: kredit, zapošljavanje i smeštaj.

Za razliku od Lookalike publike, oglašivači koji se bave oglašavanjem specijalnih kategorija , a to su oglasi vezani za kredit, zapošljavanje i stanovanje, treba da koriste novu kategoriju publike: Special Ad publiku kako im oglas ne bi bio odbijen.

 „Naše smernice već zabranjuju oglašivačima da koriste naše alate za diskriminaciju“, izjavio je predstavnik Facebooka nakon sastanka sa grupom za građanska prava u martu 2019.

Facebook je novu opciju ciljne grupe kreirao kao rezultat nagodbe s grupama za građanska prava, a koji su kompaniju optužili za omogućavanje diskriminatorskih oglasa na svojoj mreži.

Facebook je prvi put počeo da uvodi ograničenja u martu, a nedavno je uveo „Specijalnu kategoriju oglasa“ u Ad Manager.

Kompanija uvodeći specijalnu oglasnu publiku smara da je to svima u interesu i samom Facebooku i oglašivačima posebnih kategorija. Ovom promenom bi svima trebalo da bude bolje. Logično.

Koje su opcije targetiranja specijalne Facebook publike?

Ukoliko se oglašivači definišu kao posebna kategorija ( kredit, zapošljavanje, stanovanje), biće im dodata Special Ad Audience opcija u Facebook Ad Manageru.

Ipak, ograničenja u okviru Special Ad Audience su sledeća:

Lokacija: Oglasi se mogu ciljati prema geografskim regionima, ali ne i prema poštanskom broju.

Starost: U kampanje za specijalnu publiku moraju biti uključeni svi stariji od 18 godina.

Pol: Nije moguće birati pol. Ovde su uključeni svi.

Detaljno ciljanje: Dodatne opcije ciljanja koje bi mogle rezultirati namernim ili nenamernim diskriminacijom, mogu biti ograničene za kampanje sa Special Ad Audience. Dakle, nema detaljnog ciljanja publike u ovoj posebnoj kategoriji, ta mogućnost je isključena.

Lista specijalnih kategorija će se širiti i na druge kategorije. Za sad tu spadaju samo 3 kategorije: trgovci kreditima, svi koji se bave zapošljavanjem i izdavanjem/prodajom stambenog prostora.

Posebne kategorije oglašavanja

special-ad-publika

Kredit: Kampanje koje promovišu kreditne mogućnosti, uključujući kreditne kartice, auto-kredite, hipoteke, dugoročno finansiranje i usluge ličnih ili poslovnih zajmova definišu se kao posebne kategorije.

 Zapošljavanje: Kampanje koje promovišu ili se povezuju sa mogućnostima zapošljavanja, uključujući stažiranje i programe profesionalnog sertifikovanja, spadaju u Facebook kategoriju posebne kategorije. Oglašavanje sajmova poslova su takođe posebna kategorija.

Stambene i srodne usluge: Svi oglasi u vezi sa stambenim ili kućnim uslugama spadaju u posebnu kategoriju. Ova kategorija uključuje prodaju, iznajmljivanje, osiguranje i slične usluge.

Ako ste oglašivač i spadate u ovu kategoriju lakše biste doprli do ljudi koji bi mogli biti zainteresovani za vaš oglas ako kreirate Special Ad publiku.

Možete odabrati izvor informacija, poput piksela ili custom publike i dozvoliti Facebooku da kreira novu publiku na osnovu tih podataka.

„Osiguraćemo da specijalna oglasna publika bude u skladu sa našim pravilima i udovolji vašim potrebama“, kažu iz Facebooka.

Facebook nas oglašivače ohrabruje da proširimo, a ne da ograničimo tržište.

Kompanija će i dalje razvijati opcije targetiranja publike koje će biti u skladu sa politikom oglašavanja ove društvene mreže.

Oglašivači koji reklamiraju usluge iz posebnih kategorija, a koji su u prošlosti koristili Lookalike publiku sada će morati da naprave novu publiku „Special Ad publiku“ zasnovanu na novim ograničenjima.

Kako će Facebook specijalna publika oglasa uticati na trgovce koji se oglašavaju na Facebooku?

Za oglašivače sa aktivnim Facebook kampanjama posebne kategorije (za sad 3 gore pomenute), korišćenje nove specijalne publike u Ad Manageru može promeniti rezultat kampanja na bolje.

Širenjem Facebook targetiranja, oglašivačima se pruža mogućnost da prikažu svoje Facebook oglase publici kojoj to nisu mogli pre uvođenja ove nove specijalne kategorije.

Bez obzira na bolje rezultate kampanje, korišćenjem specijalne Ad publike, oglašivači će i dalje morati da se pridržavaju pravilnika Facebook oglašavanja kada je u pitanju diskriminacija.

Kreiranje Special Ad publike

Ako je vaša kampanja deo posebne kategorije oglasa, ne možete za novu kampanju da koristite prethodno sačuvanu publiku.

Za kampanju sa kategorijom specijalnih oglasnih grupa napravite novu kampanju i izaberite Special Ad  kategoriju.

Dodajte kategoriju, a zatim izaberite svoj marketinški cilj i sledite dalja uputstva.

Da biste kreirali svoj novi izvor publike, idite na Publika ( Audience ) vašeg Ad Seta, napravite novu custom publiku ili odaberite Special Ad publiku da biste dosegli do novih ljudi.

Napomena: Nova kategorija Special Ad publika koristi postojeće informacije o osobama na mreži koje želite da dosegnete.

To je poput publike slične Lookaliku, ali prilagođena su ograničenjima koja su povezana sa odabranom posebnih kategorija oglašavanja i Facebookovim pravilima oglašavanja.

Nakon što odaberete izvor publike, koristite dostupne kriterijume za ciljanje oglasa da biste targetirali svoju publiku.

Više o tome, pročitajte OVDE. 

Zaključak

Kao reakcija na javnu zabrinutost u vezi sa upotrebom podataka, Facebook je doneo niz nedavnih promena u vezi sa mogućnostima targetiranja dostupnim oglašivačima u Ad Manageru.

Facebook algoritam se stalno menja i usavršava, a mi kao oglašivači na Facebooku moramo stalno da pratimo promene i da usavršavamo naše reklamne kampanje.

Jer tako će na kraju svi biti zadovoljni i mi i naši klijenti.

Za sad, ostajte nam da vidimo kako će se ove promene pokazati na američkom tržištu i da učimo iz njihovih grešaka. 

Do sledećeg čitanja, pozdrav!

Jelena Rakovac on FacebookJelena Rakovac on InstagramJelena Rakovac on Linkedin
Jelena Rakovac
Digital Marketing Specijalist u Bit Media Digital Advertising doo
Više od 10 godina se bavi digitalnim marketingom, a njena polja interesovanja su Google Ads i SEO. Od porodične firme, preko predavača na obukama internet marketinga, svoju karijeru trenutno gradi u Bit Media Digital Advertising d.o.o.

2 thoughts on “Nova „specijalna publika oglasa“ na Facebook-u

  1. Avatar

    Ne znam zašto je uvođenje Special Ad kategorija u ovom članku prikazano kao pozitivna stvar.

    „Širenjem Facebook targetiranja, oglašivačima se pruža mogućnost da prikažu svoje Facebook oglase publici kojoj to nisu mogli pre uvođenja ove nove specijalne kategorije.“

    Ova rečenica je kriva, dogoditi će se upravo suprotno. Korištenjem ovih kategorija OGRANIČIT će se targetiranje i opcije kod oglašavanja. Oglašivačima se ništa dodatno ne pruža uvođenjem ove „specijalne kategorije“

    Evo link na službeno priopćenje FBa: https://www.facebook.com/business/help/298000447747885
    I rečenica: „These are special categories for which audience selection tools are limited to help protect people on Facebook from unlawful discrimination.“

  2. Jelena Rakovac

    Hvala za komentar. Ostalo nam je da vidimo šta će se desiti i da testiramo nove opcije 😉

Vaše mišljenje nam je važno