063 11 99 100

Pišite efektivnije Google oglase za današnje kupce

Pisite efektivnije Google oglase za danasnje kupce

Pišite efektivnije Google oglase za današnje kupce

Nekada je bilo malo prostora za Google oglase jer smo imali 25 karaktera za naslov i 70 za opis. Danas imamo čak tri naslova u dužini od 30 karaktera i dva opisa sa 90 karaktera. Ako uz to dodamo veliki broj dodataka poput telefona, lokacije, oblačića, dodatnih veza itd. prostor za oglase se povećao skoro 4 puta. 

Najbolji tekst Google oglasa je onaj na koji ljudi reaguju i nema pravila da će jedan tip oglasa uvek biti dobar zato je potrebno isprobavati sve dok ne dođete do vašeg oglasa koji prodaje.

U ovom tekstu ćete pročitati savete za efektivno pisanje Google reklama za efikasnije rezulate koji Vam mogu biti od pomoći ukoliko nemate dobre rezultate sa oglasima ili nemate više ideja za pisanje oglasa.

Saveti su namenjeni svima koji se bave kreiranjem tekstualnih Google oglasa na Search mreži.

Šta današnji kupci žele i na kakve Google oglase reaguju, pročitajte u savetima ispod, a pre toga obavezno istražite tržište da biste videli šta kupci žele i traže po interentu.

Pre nego što počnete da pišete, uradite ovu vežbu: stavite se u cipele ciljnog kupca. Razmislite sa kakvim se problemom susreću potencijalni kupci i zamislite kako oni traže rešenje.

Zatim napišite tekst oglasa kao odgovor na potrebe zamišljenog potencijalnog kupca znajući kako pretražuje Google i šta kuca.  

U istraživanju ključnih reči mogu biti od pomoći već dobro poznati alati kao što je Google Keyword Planner, Ubersuggest, Google Trend, Google Correlate i naravno Google pretraga sa preporukama na dnu. Nakon istraživanja ključnih reči, sledi pisanje oglasa.

Koristite preporučene pretrage

Pa da počnemo sa savetima… 

Savet #1: Koristite reči koje se najčešće koriste

Prema istraživanju WordStraem-a i podataka iz 335 nebrendiranih tekstualnih oglasa koji su ostvarili vrhunske preformanse, oni su utvrdili da su se najčešće pojavljivale reči sa ovim redosledom:

  1. Vaš
  2. Besplatno
  3. Sada
  4. Dobiti
  5. Online
  6. Naše
  7. Sačuvati
  8. Najbolje
  9. Isporuka
  10. Vi/Ti

Kreirajte oglase na osnovu ovih reči i u roku od nekoliko dana ispratite da li ima efekta.

Savet #2: Postavite kupca u centar u Google Ads

Nemojte započinjati Google oglase „Mi vam nudimo…“ ili „Ja vam mogu pomoći…“ jer vi niste bitni, bitan je kupac. Zato uvek započnite sa obraćanjem ka kupcu.

Pored korišćena direktnog obraćanja možete sa „vi“ preći na „ti“ naravno ovo treba koristiti kao eksperiment, gde će jedan oglas biti npr. „Potreban vam je…“ i drugi „Potreban ti je…“.

Personalizovane Google oglase

Savet #3: Koristite emotivne okidače kad god možete

Za pojedine proizvode ne možete da koristite emotivne okidače ali onda možete koristiti druge okidače poput humora, seksa, empatije itd.

Pažljivo birajte reči i učinite da potencijalni kupci to i osete. Ako znate šta ciljano tržište želi, to ne bi trebalo da bude previše teško.

Emotivni okidači koji su se najbolje pokazali u Google Ads-u su: bes, gađenje, afirmacija i strah.

Savet #4: Koristite brojeve za Google oglase

Upotreba psihologije u marketingu i prodaji nije nova ali može biti korisnija nego ikad jer je vreme dragoceni resurs i fokus je sve niži.

Stoga ako želite da privučete više pogleda na Google oglase, pokušajte da dodate broj ili dva. Brojke i statistika privlače pažnju ljudi i ovakvi oglasi su pokazali da povećavaju CTR.

Jedan od načina da koristite brojeve je da navedete cenu proizvoda (cena već od 9.900 din) ili broj godina garancije (5 godina garancije) ili broj video lekcija u kursu (18 lekcija online kursa) itd. 

Korišćenje brojeva u Google oglasima

Takođe možete pokušati sa brojkom koja je vezana za poslovanje firme, na primer: 15 godina tradicije ili preko 1000 zadovoljnih kupaca.

Koristite tačne brojeve umesto okruglih brojeva, jer tad ljudi imaju više poverenja. Postoji takođe i psihologija da li koristiti parne ili neparne brojeve, o tome više ovde.

Savet #5: Naglasite po čemu ste jedinstveni

Učinite oglas intrigantnijim tako što ćete se izdvojiti od konkurenata. Nemate mnogo prostora da predstavite jedinstvenu prodajnu ponudu potencijalnim kupcima, zato pokušajte da je napišete tako da potencijalni korisnici požele da saznaju više. 

Neka korisna pitanja koja treba da postavite sebi su:

  • Šta proizvod/usluga koju oglašavate radi bolje ili drugačije od bilo kog drugog u industriji/branši?
  • Da li firma za koju radite oglašavanje ima bilo koju nagradu ili sertifikat?
  • Da li pišete oglas za posebne ponude ili događaje?
  • Šta je jedinstveno kod brenda koji oglašavate?

Savet #6: Navedite lokaciju u Google Ads

Nažalost naš region je ograničen izborom gradova i lokacija u Google Ads-u gde želimo da se prikazuju oglasi. Zbog toga je dobro da se u naslovu naglasi u kom gradu se firma nalazi, pogotovu ako kreirate oglase samo za mobilne telefone jer svi koji pretražuju preko mobilnih telefona traže relevantna i brza rešenja.

Google nas prati kad god smo online i prikazuje Google oglase kompanija koje su najbliže nama i zbog toga u oglasima treba staviti adresu i grad.

Adresa se može podesiti preko ekstenzija. Kako se postavlja ekstenzija lokacije, možete pročitati u Google uputstvu.

Zašto biste koristili u naslovu ime grada ili dodali ekstenziju lokacije, odgovor je jednostavan zbog većeg CTR-a.

Savet #7: Koristite pozive na akciju

Možda ovo banalno zvuči, ali mnogi Google oglasi nemaju poziv na akciju – CTA. 

Da li CTA „pozovi sada“ budi osećaj hitnosti? Verovatno ne. Umesto da koristite klišee za CTA, smislite nešto što će više privući publiku.

Već znate šta žele, tako da naglasite to u CTA. Možete koristiti reči kao što su: pozovite nas ili probajte našu uslugu, kontaktirajte nas ili kupite odmah.

CTA za Google oglase

Savet #8: Više korisnih informacija u oglasu, to bolje

Koristite i društvene mreže za istraživanje tržišta klijenta. Pogledajte konkurenciju klijenta i vidite kakve komentare ostavljaju ciljni potrošači, kakve kritike i kakve pohvale.

Takođe možete istražiti i Facebook grupe koje su relevantne za klijenta i pogledati pitanja koja kupci tamo postavljaju.

Ako postoje neke ankete na društvenim mrežama vezane za proizvod ili uslugu klijenta, pogledajte kako su je potencijalni kupci popunili.

Kako se koriste „društvene mreže za marketing istraživanja“ smo pisali pre nekoliko nedelja pa pročitajte.

Obavezno pogledajte kakve kampanje konkurencija ima trenutno, kao i njihovu poziciju na pretrazi.

Savet #9: Ograničite ponudu ili vreme

Istraživanja pokazuju da što je nešto manje dostupno, to ga današnji kupci više žele, više o ovom fenomenu pročitajte ovde.  

Možete ograničiti vreme za kupovinu, naručivanje ili prijavljivanje, ograničiti količinu proizvoda ili usluga.

Iako je ovo pravilo tradicionalnog marketinga i u digitalu se pokazao kao veoma efikasano. 

Ako kreirate Google oglase koji se odnose na događaje za jedan dan ili vikend akciju, najbolje bi bilo da kreirate posebnu oglasnu grupu samo za taj događaj i u okviru te oglasne grupe napravite od 3 do 4 oglasa.

„Količine su ograničene zato požurite. Akcija traje jos 5 dana.“

Dobra stvar je što možete lako podesiti da vam brojač vremena radi aktivno u vašem tekstualnom Google oglasu samo je potrebno da koristite opciju COUNTDOWN ili GLOBAL_CONTDOWN.

U tekstu bilo da je naslov ili opisi, ukucajte: {= i odaberite odbrojavanje (countdown),

Odbrojavanje za Google oglase se podešava lako, a na slici je prikaz kako.

I pojaviće vam se pomenuta opcija, podesite sve i napišite oglas, samo vodite računa da se računaju karakteri „12 dana“ što znači da možete uneti još 83 karaktera iako kad unesete ovu funkciju Google vidi svih 90 za opis. Isto važi i za naslov što znači maksimum 23 karaktera unesite + karakteri odbrojavanja.

Takođe jedan mali hak, obzirom da možete podesiti i srpski  i hrvatski jezik, zvanično pismo za srpski je ćirilica, za hrvatski je latinica, pa u zavisnosti koje pismo koristite odaberite jezik u podešavanju.

U Srbiji i Hrvatskoj, ali i drugim zemljama u regionu, mali broj oglašivača koristi pomenutu opciju zato je treba iskoristiti!

Savet #10: Testirajte Google oglase

Testiranje oglasa je jedan od najsigurnijih načina da postignete poboljšanja u oglasima.

Što kampanja duže ide, Google prikuplja više podataka koji će vam pomoći u kreiranju novih oglasa koje treba testirati.

Bitno je da se ne oslanjate na intuiciju, nego na rezultate i opcie koje Vam Google nudi.

Testiranje oglasa može se odraditi na dva načina: testiranjem različitih varijanti oglasa i korišćenjem eksperimenta u Google Ads-u.

Testirajte oglase koristeći različite varijante oglasa na sledeći način:

  • Postavite CTA na različitim mestima;
  • Koristite različite CTA;
  • Eksperimentišete sa različitim brojevima i statistikom u oglasima;
  • Isprobajte različite URL adrese;
  • Istaknite različitih prednosti proizvoda ili usluge.
  • Postavite različita pitanja.

Drugi način testiranja je da koristite Eksperimente u Google Ads-u. Podesite da se nova varijanta prikazuje u određenom procentu kao i stara i testirajte na koju više reaguju. Tu možete testirati samo jednu različitu reč, ili ceo prvi ili dugi naslov ili neki red opisa.

Pisanje tekstualnih oglasa samo za mobilne telefone

Pođite od cilja, šta je klijentu za koji radite oglas važno, da li posete radnji ili pozivi. Ako je cilj da ima više poseta radnji, onda:

  • Prikažite klijentovu biznis lokaciju preko Google My Business
  • Dodajte lokacijski dodatak na mobilnom oglasu
  • Targetirajte kupce koji su u blizini radnje ili u tom gradu ako postoji ta opcija
  • Prikazuje kampanju u radno vreme

Npr. vašem klijentu je u interesu da ima što više poziva, onda imate dve mogućnosti: Da napravite call only ad ili da na oglas koji će se prkazivati samo na mobilnom dodate call ekstenziju.

Kod call kampanja u teksu oglasa treba u naslovu napisati ključnu reč, u drugom naslovu staviti CTA, a u opisima neko vremensko ograničenje i zašto treba kupiti taj proizvod ili uslugu.

Zaključak

Potrošači su danas više informisani i zahtevniji nego ranije. Oni očekuju da se stvari urade brzo i reaguju na oglase koji su za njih relevantni.

U stvari,  91% korisnika mobilnih telefona kupilo je preko telefona ili planira da kupi nešto nakon što je videlo oglas na računaru koji su opisali kao relevantan.

To znači da je od ključne važnosti  da pišete više oglasa koji su različiti i tako da ih testirate i da koristite eksperimente u Google Ads-u.

Stvaranjem raznovrsnijih oglasa, oglasi će biti korisniji, personalizovaniji i relevantniji za više ljudi. To znači da će se oglasi prikazivati češće, dopirati do potencijalnih kupaca kada traže ono što firma nudi.

Naš generalni target za tekstualne Google oglase je minimalni CTR od 10%, ali primenom ovih pravila dolazimo do CTR od 30% do 40%, zato pokušajte i vi.

Ako vas zanima kakve oglase da kreirate za Google Display kampanje tj. na kakve banere kupci reaguju pročitajte ovaj tekst.  Do sledeće teme, šaljemo vam veliki pozdrav.

 

Bojan Krstić on BehanceBojan Krstić on EmailBojan Krstić on FacebookBojan Krstić on InstagramBojan Krstić on Linkedin
Bojan Krstić
Full Stack Digital Marketar u Bit Media Digital Advertising doo
Više od 17 godina iskustva u Internet marketingu je omogućilo da postane stručnjak u mnogim oblastima digitalnog marketinga. Kada bi hteli da opišemo njegovo zanimanje u jednoj tituli to bi bilo Full Stack Digital Marketar. Takođe je jedan o vlasnika marketing agencije Bit Media Digital Advertising.
Jelena Rakovac on FacebookJelena Rakovac on InstagramJelena Rakovac on Linkedin
Jelena Rakovac
Digital Marketing Specijalist u Bit Media Digital Advertising doo
Više od 10 godina se bavi digitalnim marketingom, a njena polja interesovanja su Google Ads i SEO. Od porodične firme, preko predavača na obukama internet marketinga, svoju karijeru trenutno gradi u Bit Media Digital Advertising d.o.o.

Vaše mišljenje nam je važno