Svaki marketing stručnjak i agencija žele da za svog klijenta kroz Facebook reklamiranje poveća broj angažovanja i prodaja, kao i da Facebook marketing radi efikasnije i efektivnije.
Isto važi i za preduzetnike koji sami pokušavaju da se reklamiraju na Facebooku. Upravo u tome pomažu nam besplatni Facebook marketing alati.
U ovom tekstu ćemo vam predstaviti 9 besplatnih Facebook marketing alata koji će učiniti vaše Facebook reklame budu profesionalnije, a da vi budete organizovaniji i da uštedite vreme i novac.
Facebook alati ne mogu da zamene vaše marketinške veštine i znanja, ali vam mogu biti od koristi prilikom kreiranja vizuala, objavljivanja Facebook postova na vreme, savetima za poboljšanje Facebook stranica i pružiti brze a neophodne informacije.
Pa da počnemo od najpoznatijeg besplatnog alata za društvene mreže…
Facebook marketing alat #1 Canva
Uprkos činjenici da je osnovana 2012. godine, Canva je postala nezamenjiv alat za mnoge marketinške agencije.
Canva je besplatan alat za grafički dizajn koji je jednostavan za upotrebu i pogodan za obrađivanje fotograija za sve društvene mreže, uključujući postove na Facebooku, naslovne fotografije ili slike za Facebook reklame.
Dobar vizual na Facebooku utiče na bolji engagement i zbog toga ako ne koristite Photoshop ili vam je potrebno da fotografiju za Facebook obradite brzo, predlažemo vam da koristite Canvu.
Canva je prilično jednostavna za korišćenje, nudi vam besplatne fotografije koje možete koristiti bez straha da kršite autorska prava i dobar je alat za obrađivanje fotografija na svim društvenim mrežama.
Pored dizajna fotografija za društvene mreže preko Canve možete kreirati postere, infografike, prezentacije i flajere.
Canvu za Facebook i druge društvene mreže koriste kako amateri, tako i profesionalci.
Da biste koristili ovaj alat, neophodno je da prvo kreirate svoj nalog ili se logujte preko svog Facebooka.
Nakon pristupa Canvi, treba znati šta želite da kreirate. Ako je to Facebook post, kliknite na ponuđenu opciju Facebook Post i Canva će vam ponuditi prilagođenu dimenziju fotografije za Facebook post, a ostalo je do vaše mašte.
Na levoj strani nalaze se ponuđene opcije za dizajn:
Ako vam se ne svidi ni jedan od ponuđenih šablona, možete sami kreirati svoj dizajn, tako što unesete željenu fotografiju i koristiti opcije „background“ i „text“.
Canva nudi opciju preklapanja slika gde je moguće odrediti raspored i stepen transparentnosti kako biste kreirali privlačan dizajn. Takođe, možete izbledeti slike u pozadini i tako istaći copy.
3 brza saveta za kreiranje fotografija za Facebook post:
- Najbolje je da koristite sopstvene fotografije koje su visoke rezolucije i da ih obrađujete i prilagođavate Facebook postovima u Canvi.
- Na fotografiju postavite neki efekat, stiker, privlačan copy, CTA kako bi sama fotografija prenosila marketinšku poruku.
- Budite kreativni i ne koristite previše elemenata, posebno tekstualnih.
Ako vam treba više ideja i saveta za korišćenje besplatnog Canva alata za Facebook i druge društvene mreže, posetite Canva Design School gde vam kroz blog tekstove daju dobre dizajnerske savete.
Facebook marketing alat #2 Text overlay
Sve je to super, napravili ste Canva fotografiju, objavili je na stranici, bustovali ste post ali Facebook neće da vam je odobri zbog previše teksta na slici.
A zašto je to tako? Pa zato što je Facebook otkrio da slike sa manje od 20% teksta na istoj bolje funkcionišu.
Da vam se pomenuteo ne bi dogodilo koristite Facebook-ov alat „Text overlay“. Potrebno je samo da uploadujte sliku koju želite da promovišete i Facebook će vam odmah reći kakav će biti njen rejting, odnosno da li će se prikazati ili neće.
Postoje 4 rejtinga:
OK – Vaš oglas će se normalno prikazivati.
Nizak (low)- Domet oglasa može biti nešto niži.
Osrednje (medium) – Domet oglasa može biti mnogo manji.
Visok (high) – Oglas se ne može pokrenuti.
Naravno, Facebook može napraviti izuzetke za određene vrste proizvoda koji se oglašavaju, zato posetite njihov Centar za pomoć da biste saznali više o izuzetcima i videli primere slika sa tekstom i dobili više smernica – ovde.
Možda je važno da znate da nema ograničenja na tekst u oglasima u Instagram Stories.
Facebook marketing alat #3 Buffer ekstenzija
Prvo je potrebno da instalirate Buffer Google Chrome ekstenziju, nakon toga da se prijavite sa emailom i kreirate svoj nalog za korišćenje Buffer-a koji ćete posle povezati za željenim stranicama.
U besplatni nalog možete dodati 3 Facebook ili Instagram stranice na kojima želite da objavljujete sadržaj.
Preko Buffer Google Chrome ekstenzije možete lako da objavite ili zakažete stranicu sajta na kojoj se nalazite i da rešerujete direktno sa Facebooka na željenu stranicu.
Više informacija o korišćenju Buffer alata, možete pročitati na Buffer blogu OVDE.
Facebook marketing alat #4 Hootsuite
Hootsuite je još jedan alat za zakazivanje objava na društvenim mrežama. Njegova prednost je što sa besplatnim nalogom možete dodati 3 Facebook stranice ili Instagram profila i zakazati 30 objava.
Hootsuite alat koristi više od 10 miliona ljudi širom sveta tako da je jasno da se ne radi o bilo kakvom alatu za društvene mreže. Alat takođe pruža uvid u objavljene Facebook postove, analitiku i ostale korisne informacije kao što su praćenja popularnih Hashtag-ova, komunikaciju sa pratiocima, praćenje trendova, promovisanje itd.
Hootsuite je kreiran tako da pomogne marketinškim agencijama koje vode veći broj Facebook stranica odnosno podržava više od 15 društvenih mreža.
Ukoliko želite više naloga i objava u tom slučaju vam je potrebna plaćena verzija, prelažemo da probate trial verziju i ako vam se dopadne alat da odaberete neki od paketa (ovde pogledajte planove).
Besplatna varijanta Hootsuit alata je ograničena, stoga mi kao agencija koristimo plaćenu varijanu ovog alata i zaista je preporučujemo svima!
Za razliku od Buffer alata koji služi samo za zakazivanje objava na društvenim mrežama, Hootsuite pored zakazivanja objava nudi mnogo više čak i u svojoj besplatnoj varijanti.
Facebook marketing alat #5 LikeAlyzer
Preko LikeAlyzer besplatnog alata možete analizirati vašu Facebook stranicu i dobiti podatke kao što su:
- Eventualni problemi na Facebook stranici;
- Saveti za rešavanje tih problema;
- Praćenje angažovanja i saveti za bolje angažovanje;
- Predloge objava Facebook postova koje fanovi vole;
- Najbolje vreme za Facebook objavljivanje, itd.
Da biste koristili LikeAlyzer besplatan alat potrebno je da unesete svoje ime, prezime, poslovni mejl, broj telefona, firmu u kojoj radite i poziciju.
Nakon toga možete da pristupite ovom alatu preko Facebooka i izaberete Facebook stranicu koju želite da analizirate.
Alat će vam ponuditi rešenja za poboljšanje svoje ili klijentove Facebook stranice, videćete top Facebook objave na toj stranici, rank, broj lajkova u poslednjih 7 dana i druge korisne informacije.
Preko LikeAlyzera možete da analizirate Facebook stranice konkurencije i na osnovu toga zaključite po čemu ste bolji u odnosu na konkurenciju a u čemu je konkurencija bolja u odnosu na vašu ili stranicu vašeg klijenta.
Više korisnih informacija možete pročitati na njihovom blogu OVDE.
LikeAnalyzer je odličan Facebook alat kad vam je potrebna brza analiza Facebook stranice, kao i analiza Facebook stranica konkurencije.
Facebook marketing alat #6 Crello
Crello ima besplatnu verziju i plaćenu. Na ovaj alat se logujete preko svog Facebooka.
Prednost Crella u odnosu na Canvu je mogućnost kreiranja animiranih slika, a možete praviti i video snimke!
Širok izbor grafičkih elemenata u stilu ilustracije je takođe dostupan na Crellu. Animirane Facebook objave kreirane u Crellu će imati bolji engagement u odnosu na obične fotografije.
Crello daje svojim korisnicima pristup do 60 miliona fotografija, 11.000 šablona i 33 formata dizajna. Ovaj alat je jednostavan za korišćenje i nije vam potrebno znanje grafičkog dizajna da biste ga korislili, a ako imate i to znanje onda ćete kreirati Facebook postove koji se pamte ?
Animirani post veličine 1080 x 1080 piksela dostupan je i u besplatnoj verziji alata, dok su Full HD video i animirani Facebook Video Cover dostupni samo u plaćenoj verziji.
Savet: Ako želite da svog Facebook klijenta izdvojite od ostalih, kreirajte animirane Facebook postove.
Video tutorijal za jednostavno kreiranje animiranih Facebook postova:
Facebook marketing alat #7 Facebook Debug
Često se događa da prilikom izrade sajta developeri ne podese „Open graph“ meta podatke i link koji se šeruje na Facebooku izgleda nepregledno, bez slike ili adekvatnog opisa i slično.
Facebook alatka za otklanjanje grešaka u URL adresi (Facebook URL Debugger tool) omogućava vam da kažete Facebook-u da prvi put ili ponovo indeksira metapodatke sajta kako biste mogli da proverite i ažurirate kako link izgleda kada ga neko deli na Facebook-u.
Pomoću ovog alata možete ponovo da indeksirate bilo koju od stranica nakon što ažurirate meta opis i sliku objave URL linka.
Ukoliko koristite WordPress, potrebno je da instalirate Yoast SEO plugin ili Open Graph for Facebook, Google+ and Twitter Card Tags i podesite kako će izgledati šerovanje.
Facebook marketing alat #8 Easel.ly
Infografici su uvek zanimljivi jer ljudi generalno vole sliku i statistike. Međutim kreiranje infografika zahteva veštinu i prosto ne možete da napravite dobar infografik za 5 minuta sa osnovnim znanjem Photoshop-a. Morate znati više i o grafičkom dizajnu.
Druga opcija je Easel, online alat koji vam olakšava kreiranje infografika i na ovaj način svako ihmože napraviti.
O ovom alatu možete misliti kao o Instagramu, jer ako nemate vremena ni stručnosti da biste dodali kreativne filtere fotografijama, onda se jednostvano koristite Instagramu da to uradili umesto vas. Ista je priča i sa Easelom, odaberite šablon, dodajte statistiku, objekte i grafikone koji su vam potrebni i to je to.
Facebook marketing alat #9 Bit.ly
Poslednje, ali ne i najmanje važno, imamo Bit.ly alat za skraćivanje linkova. Ukoliko isti koristite – super, ako ne koristite – vreme je da počnete.
Često uz video ili sliku koju objavljujemo želimo da postavimo link ka stranici, proizvodu, blogu i slično ali su oni predugački, a važno je da ih estetski smanjimo. Upravo zato ćemo koristiti ovaj alat koji skraćuje linkove.
Korišćenje je lako, na Bit.ly samo dodate originalni link, skratite ga i potom skraćeni link nalepite tamo gde vam je potreban.
+ Bonus Facebook marketing alat #10 Facebook Ads Compass
Facebook Ads Compass od AdEspresso je alat koji analizira vašu Facebook kampanju, otkriva šta funkcioniše a šta ne i kreira za vas besplatan izveštaj.
Izveštaj možete podeliti sa kolegama ili sa vašim klijentima jer je izveštaj lepo struktuiran.
Zaključak
Stara srpska poslovica „Bez alata nema zanata“ je potpuno tačna i za one koji se bave marketingom, a ne samo zanatlije.
Verujemo da ćete među ovih 10 besplatnih Facebook marketing alata pronaći novi koji ne koristite i prilagoditi potrebama svojih klijenata kako bi uticali na veće angažovanje, samim tim i efikasnost Facebook marketinga.
Veliki broj ovih alata svakodnevno koristimo u radu naše agencije i sve linkove koje smo dodali su lično naš izbor bez affiliate linkova.
Ukoliko vodite komunikaciju za klijenta na Facebooku budite brzi u odgovorima, objavljujete Facebook postove redovno po utvrđenom rasporedu i pre svega budite kreativni ?
Ako kreirate Instagram storije pročitajte više na našem blogu o korišćenju 8 Instagram alata za priče.
Do sledećeg čitanja, topli letnji pozdrav!
Comment (1)
Hvala vam puno na svim ovim informacijama. Vjerujem da ću isprobati sve, ali bar 3-4 alata će mi postati svakodnevnica.
Hvala puno još jednom, a kad razvijem biznos, zovem vas da to podesimo onako svjetski. Neće biti uskoro, ali mi je bitno da znam „na čija vrata da kucam“!