Programi za blokiranje reklama ili AdBlock su se pojavili 2009. godine i na neki način od tog momenta su izazvali zabrinutost mnogih PPC oglašivača. Kako je digital bio sve više upoznat sa AdBlock programima, pojavila su se i nova pitanja.
Kako sve češće korišćenje AdBlock programa od strane internet korisnika utiče na PPC kampanje? Šta raditi ako se bavite PPC marketingom kako biste osvojili što veće tržišno učešće i ostvariti prihode?
Odgovore na ova pitanja možete pročitati u tekstu ispod.
Pa da počnemo od blokiranja reklama na mobilnim telefonima…
AdBlock na mobilnim telefonima
Korišćenje AdBlock programa za blokiranje reklama na mobilnim sajtovima takođe raste. Zašto? Zato što internet korisnici žele da brže vide internet sadržaj bez ikakvog prekidanja.
Sledeći razlog je što internet korisnici žele da zadrže svoju privatnost na internetu.
Prikazivanje oglasa uglavnom se zasniva na ličnim informacijama korisnika. Google zna sve o nama, ko smo, šta radimo, gde živimo, gde radimo, šta volimo, šta smo pretraživali, itd.
Takođe, razlog zašto bi neko instalirao program za blokiranje reklama je u prikazivanju reklama na pogrešnom mestu, pogrešnim internet korisnicima.
Razlozi koji internet korisnici navode pre nego što se odluče na instaliranje AdBlock programa, su sledeći:
Ako posmatramo velika tržišta poput Amerike, Britanije i Nemačke, videćemo da je porast instaliranja programa za blokiranje reklama-AdBlocka sve veći kako godine prolaze.
AdBlock za mobilne telefone ne utiče na PPC kampanje na računaru.
Iako će sve veća upotreba programa za blokiranje reklama uticati na oglašivače, važno je imati na umu da instaliranje AdBlocka na mobilnim telefonima ne utiče na kampanje na desktopu.
Ako korisnici ne koriste AdBlock na svojim računarima, oglasi će se i dalje prikazivati. I obrnuto, ako korisnici koriste AdBlock na računaru, oglasi će biti vidljivi na mobilnim telefonima.
Činjenica je da većina ljudi uopšte ne koristi nikakve programe za blokiranje oglasa.
Ne postoji univerzalni AdBlock koji blokira reklame sa mobilnog i istovremeno na desktopu.
Programi za blokiranje reklama za mobilne uređaje ne primenjuju se na aplikacije.
Tako da i dalje možete prikazivati oglase na aplikacijama.
Mali procenat internet korisnika ima instaliran AdBlock, a taj procenat nije cela ciljna publika.
Iako se predviđa da će se prihodi od PPC oglašavanja udvostručiti do 2020. godine, takođe se predviđa da će porast instaliranja AdBlock programa od strane internet korisnika koštati oglašivače izgubljenog prihoda.
Uprkos gubitku prihoda od korisnika koji su instalirali AdBlock i njihovom sve većem porastu, bolje ciljanje publike će se odraziti u dobroj stopi klikova i povećati prihode oglašivača.
Programi poput AdBlocker Pro-a imaju „belu listu“ oglasa koji se mogu prikazati.
Dobijanje oglasa na ovoj listi znači da možete da budete jedan od odabranih nekoliko prikazivanih oglašivača i to bi moglo povećati šanse za konverziju.
Veće kompanije, kao što su Google, Microsoft i Amazon su platile da budu na beloj listi. Spremnost velikih kompanija da plate nisu veliko iznenađenje ako su koristi daleko veće od troškova.
S druge strane postoje programi za PPC marketare koji detektuju internet korisnike koji su instalirali programe za blokiranje reklama sa belim listama oglasa. Takvi programi su AdRecover.com i Pagefair.com
Različiti programi za blokiranje oglasa nude različite stepene blokiranja oglasa – neki su nemilosrdniji u blokiranju oglasa od drugih (čak blokiraju i korisne oglase).
Šta treba raditi kako bi PPC oglašivači došli do prave publike?
Ne možemo se boriti protiv programa za blokiranje reklama, ali ako se bavimo PPC oglašavanjem, možemo uraditi sledeće:
Pisati kvalitetan sadržaj. Poruke koje su usredsređene na ljude i koje odražavaju interese čitalaca pomažu da se smanji rizik od blokiranja reklama i poboljša korisničko iskustvo.
Usmerite se ka vrednom sadržaju koji pomaže da se izgradi brend, kako bi sami kupci počeli tražiti određeni brend.
Koristiti pravi kanal za oglašavanje na pravi način. Svaki kanal za oglašavanje ima nešto specifično, tako da sadržaj može da se prikaže drugačije.
Poruke koje se oglašavaju treba da budu kratke i jasne.
Upoznajte svoju publiku. Razmislite kroz koje faze neko prolazi pre nego što kupi, gde traži informacije, itd i koristite prave ključne reči.
Koristiti Google Remarketing. Ovo je program u kojem se kolačić nalazi na uređaju za posetioce web sajta koji signalizira Google-u da prikaže oglas kada oni koji su posetili web sajt posete drugi web sajt koji je deo Google-ove oglašivačke mreže.
Ko instalira AdBlock?
Procjenjuje se da čak 41% korisnika između 18 i 29 godina ( Milenijalci ) koristi neki od programa za blokiranja reklama.
Deca između 13 i 17 godina, čine 29%, a što se povećavaju godine smanjuje se procenat korisnika koji instaliraju AdBlock.

Postoji određena grupa ljudi koja će uvek ignorisati oglase. Zašto se onda baviti prikazivanjem oglasa ljudima koji će ih samo ignorisati? Ne bi trebalo.
Umesto toga, ima više smisla da uložite vreme i novac do ljudi koji traže određene proizvode ili usluge i koji obraćaju pažnju na reklamne poruke.
Ideja da će jednog dana u budućnosti skoro svaki internet korisnik koristiti AdBlock (kao gotovo svaka osoba sa kompjuterom koji sada koristi antivirusni softver) je malo verovatna.
Zanimljiv je podatak da je najveći procenat internet korisnika koji koriste AdBlock, čak 42% u Grčkoj a najmanje, 13% u Koreji.
Procenjuje se da u Srbiji ima oko 29% internet korisnika koji koriste neki od programa za blokiranje reklama.
Zaključak
Blokiranje oglasa je prisutno sve više, ali ne žele svi da koriste AdBlock.
Porast internet korisnika koji koriste program za blokiranje reklama će uticati na PPC kampanje, jer će se sve više gubiti deo online tržišta.
Ako se bavite PPC oglašavanjem, potrebno je samo da sagledate stvari malo drugačije, a to znači da ne koriste baš svi AdBlock i da oni koji koriste AdBlock ne koriste ga na svim uređajima preko kojih pristupaju na internet.
Internet korisnici koji ne žele da vide oglase, oglase će ionako ignorisati, a u slučaju da slučajno kliknu, potrošiće novac po kliku.
Ovi korisnici su loši za PPC kampanje jer negativno utiču na ocene kvaliteta oglasa, na CTR i podatke u Google Analitics.
Proaktivnim korišćenjem alata kao što je Adblock za blokiranje reklama, oglasi se prikazuju užoj, „kvalifikovanijoj“ publici – to jest, korisnicima koji su više zainteresovani za sadržaj oglasa i postoji veća verovatnoća da kliknu i urade konverziju.
Filtriranje internet korisnika je od ključnog značaja za povećanje CTR-a i ocene kvaliteta, smanjenje cene po kliku i konverzije.
Da li ste bili pogođeni programom za blokiranje oglasa i pritom gubitkom značajnog dela online tržišta?
Javite nam u komentarima.
Ostavite odgovor