Od kako se Instagram pojavio 2010. bio je popularan po postavljanju selfija, slika kućnih ljubimaca i hrane. Danas, posle 9 godina, postao je bitan marketing kanal za skoro sve biznise, naročito za online prodavnice.
Mnoge kompanije su uvidele da izgradnja njihovog vizuelnog prisustva na Instagramu, može pozitivno uticati na prodaju na online prodavnici.
Vishal Shah, direktor za upravljanje proizvodima u Instagramu, je istakao da otprilike polovina biznisa na Instagramu nema svoju web stranicu – oslanjajući se na Instagram kao svoju primarni kanal komunikacije i prodaje.
Na osnovu pomenutog podatka, većina onih koji imaju online prodavnice bi trebalo da budu prisutni na Instagramu i da se preko dobrog vizuala izbore za kupce koji su voljni da kupuju preko ove društvene mreže.
Kako je i zašto Instagram postao bitan marketing kanal za online prodavnice i šta treba uraditi na Instagramu a da se to pozitivno odrazi na prodaju na online prodavnci, pročitajte u ovom tekstu.
Zašto je Instagram popularan?
Zbog svog formata! Upravo zbog svoje vizuelne prirode, Instagram pruža velike mogućnosti za online prodavnice koje žele da prikažu svoje proizvode na malo drugačiji način od onog kako su predstavljeni na web sajtu.
Kroz fotografije, video snimke ili story-je mnoge firme su uvidele prednosti prisustva na Instagramu, kao i oglašavanja na ovoj društvenoj mreži.
Činjenica je da se Instagram pratioci više angažuju u odnosu na pratioce sa drugih društvenih mreža.
Uporedite Instagram pratioce, sa pratiocima na Facebooku ili Twitteru i biće vam jasno.
Instagram pratioci su često online kupci!
72% korisnika Instagram-a donosi odluku o kupovini nakon što su videli nešto na Instagramu, a najpopularnije kategorije su odeća, šminka, obuća i nakit.
Instagram je nedavno uveo nove alate, a definitivno ima još mnogo toga da dođe!
Bilo da se radi o linkovima u Instagram Stories ili shoppable Instagram postovima ( koji za sad nisu dostupni u Srbiji ), uskoro će mnogi od naših online shopping iskustava početi (i možda se završiti) na Instagramu.
Zašto bi online prodavnica trebalo da bude vidljiva na Instagramu?
- Statistika kaže da je organski reach na Facebooku smanjen za 63%, a na Instagramu povećan za 115% u odnosu na 2012.
- 32% Facebook korisnika ostvaruje engagement sa brendom u odnosu na 68% Instagram korisnika.
- 93% marketara koristi Facebook, a samo 36% Instagram.
- Post na Facebooku dopire do 6% folovera, a post na Instagramu do 100% folovera.
- Prosečna vrednost kupovine po čoveku na Facebooku je 55 USD, a na Instagramu je 65 USD.
Sve je ovo prikazano u zanimljivoj infografici, OVDE.
Instagram kao marketinški kanal za online prodavnicu
Online prodavnica, Instagram treba da koristi u cilju:
- Stvaranja svesti o brendu – Ljudi koji su odabrali da prate određeni Instagram profil sigurno će posetiti i online prodavnicu.
- Angažovanja klijenata i stvaranja lojalnosti – Više folovera u Instagramu znači više poseta sajtu.
- Predstavljanja proizvoda – Glavni cilj je da se Instagram koristi za promovisanje proizvoda sa online prodavnice.
Kako da od Instagrama napravite dobar marketinški kanal za online prodavnicu?
Ako imate online prodavnicu, evo nekoliko saveta:
1. Optimizujte Instagram poslovni profil
Kada kreirate poslovni profil, možete dodati email, broj telefona i fizičku adresu radnje. Nakon što je početno podešavanje završeno, evo nekoliko stvari koje treba da optimizujete:
- Pišite zanimljiv bio za poslovni profil – Imate 150 znakova za profil i morate da impresionirate svoje folovere, kao i da koristite adekvatne ključne reči kako bi novi korisnici mogli da pronađu vaš poslovni profil. Kao na primer, ovaj bio:
https://www.instagram.com/rinhamburghandco/ - Profil link – Stavite kratak URL online prodavnice.
- Slika profila – Svi znamo koliko je važno imati sliku profila koja privlači pažnju. Sada morate pažljivo da izaberete da li želite da koristite svoj logotip, maskotu ili lice koje je povezano sa brendom.
- Povežite online prodavnicu sa Instagramom, kao što je to urađeno na Swarovski sajtu:

- Podesite postavke komentara – na internetu postoje trolovi koji ostavljaju loše komentare na vašem feedu. Instagram vam omogućava da blokirate poruke ili komentare koji su neprikladni i koji mogu naštetiti reputaciji brenda.
2. #Hashtagovi
Hashtagovi na Instagramu omogućavaju da sadržaj bude vidljiv širokoj publici. Takođe pomaže u privlačenju novih Instagram folovera. Kada postavljate hashtagove, možete imati do 30 hashtagova na svakom postu. Ali, važno je uraditi relevantna istraživanja o hashtagu da bi post bio vidljiviji.
Pobrinite se da ne preterujete sa hashtagovima i ne koristite nerelevantne hashtagove.
Istraživanja su pokazala da najbolje prolaze postovi sa više od 11 hashtagova!
Iskoristite Instagram kao kanal koji će vam pomoći da kreirate najbolje moguće korisničko iskustvo.
Koristite hashtagove preko kojih biste mogli doći do novih klijenata.
Treba imati na umu da ne ciljate trend hashagove.
Zato što se trend-hashtag i Instagram algoritam stalno menjaju. Dakle, budite oprezni sa hashtagovima. Instagram algoritmi određuju koje postove i koje priče korisnici vide.
Zapamtite: Upoznajte svoju publiku dobro, kreirajte proizvode koje voli, komunicirajte prednosti korišćenja proizvoda i sve će na kraju ispasti dobro.
Dakle, dobro odigrajte svoje karte i iskoristite Instagram marketing kanal da poboljšate prodaju na eCommerce sajtu!
3. Korisničko iskustvo
Kada ljudi pronađu proizvod koji žele, veruju da će rešiti neki od njihovih problema!
Ako na online prodavnici postoje proizvodi kojima je potrebno dodatno ili detaljnije objašnjenje, najbolje je da se to objasni kroz različite vizuale na Instagramu.
Zašto Instagram? Zato što vizuali ostavljaju prvi utisak. Preko dobrih vizuala se može prikazati lep dizajn proizvoda i način korišćenja, kao što je to na primer uradio Converse na svom Instagramu:
Kad se pokrenu ovakvi komentari, onda je moguće zaiteresovane kupce uputiti na online prodavnicu preko komentara, jer nije moguće na vizualu postaviti link.
Ako vam nedostaju povratne informacije od strane kupaca koji su koristli vaše proizvode, onda napravite kratku anketu i na osnovu tih odgovora kreirajte dobre vizuale. To će poboljšati korisnično iskustvo.
Zaključak
Instagram je dobar kanal komunikacije naročito za male online prodavnice jer može da im pomogne u pronalaženju novih kupaca i da kreira dobro korisničko iskustvo za korisnike.
Videozapisi koji naglašavaju upotrebu ili rad proizvoda (od gedžeta do šminke) su izuzetno važni jer današnji potrošači obično preferiraju videozapise o izgledu, montaži ili korišćenju proizvoda.
Slika bi mogla da prikaže hiljadu reči, ali neobični autentični video na Instagramu može da pomogne prodaji na online prodavnici brže od standardne profesionalne fotografije.
Instagram treba da pomogne u korisničkom iskustvu, da privuče kupce preko vizuala, ali nemojte očekivati da će se vaši proizvodi prodavati preko Instagrama.
Isprobajte i ovih 8 Instagram alata za kreiranje Insta story-ja za što bolje korisničko iskustvo.
Do sledećeg ponedeljka, pozdrav!
Ostavite odgovor