Ključne reči i njihovo istraživanje je prvobitan proces u optimizaciji sajtova za pretragu, a mi želimo da vam to prikažemo iz drugog ugla kako bi postali heroji Google pretrage.
U ovom tekstu pričati o tome kako da pronađete drugačije ključne reči, kako da gradite brend i da vaš brend postane ključna reč, kako da istražite publiku kojoj se obraćate, kako da postaviti ciljeve i kako da sebi olakšate posao oko traženja ključnih reči.
Šta su ključne reči, zašto su važne, koje besplatne alate da koristite i slično možete pročitati OVDE.
Postoje stotine načina da budete vidljivi u Google pretragama, samo je bitno da sagledate širi spektar mogućnosti koje Google pruža.
Isprobajte da istražite ključne reči iz malo drugačijeg ugla, kroz ovih lakih 5 koraka.
Pa da započnemo sa prvim korakom…
Korak 1: Brainstorming ključnih reči
Koji pojmovi vam padaju na pamet kad pomislite na biznis? A koji su to pojmovi koji vašim potencijalnim klijentima padaju na pamet? Svi ti pojmovi su ustvari ključne reči koje vaši potencijalni klijenti pretražuju ili će ih pretraživati. Zapišite sve te pojmove, jer ćete ih tako lakše upamtiti.
Nakon pomenutog brainstrominga, pretražite te ključne reči na Google i testirajte ih tako što ćete vidite šta ljudi kucaju.
U našem primeru ćemo se voditi time da ste vi npr. „instruktor joge „.
Sad je vreme za sledeću fazu, a to je odgovor na pitanje: Koji problem rešavate ljudima koji bi želeli da upišu jogu kod vas?
Napravite listu odgovora i zabelešite u isto vreme načine na koje ljudi mogu da reše svoje probleme i od toga napravite ključne reči.
U zavisnosti od faze procesa u kojima se vaši potencijalni polaznici nalaze ili customer’s journey, polaznici će imati jedinstvene upite za to šta žele.
Pojedini polaznici su u fazi raspitivanja, drugi traže najbližu lokaciju, ostali traže individualne časove ili grupne, a neki polaznici traže sertifikovanog instruktora joge i nešto malo više od standardnih joga ponuda.
Potom sledi istraživanje za svaku fazu customer’s journey-a. Kako? Opet preko Google-a!
Za prvu fazu, fazu kad se potencijalni polaznici raspituju i prikupljaju informacije, istražite šta se kuca na Google-u i koji ih problemi muče tako što ćete na primer dodati reč +forum, kao na slici ispod:
Pročitajte šta se priča po forumima na ovu temu i izvucite najbolje ključne reči za grupu ovih ljudi.
Kratkom analizom priča sa foruma, došli smo do informacija šta muči potencijalne polaznike i kakve podatke prikupljaju kada se raspituju o časovima joge.
Problemi koji imaju polaznici, a koje bi da reše su sledeći:
- Problem sa zglobovima i kičmom;
- Svakodnevni stres;
- Loša koncentracija;
- Loše disanje;
- Bolja fizička kondicija;
Ukoliko ne možete pronaći dikusiju na forumu, predlažemo da pronađete relevantne pojmove na Facebook-u i da ispratite šta se komentariše i šta se postavlja kao pitanje.
Korak 2: Istražite ključne reči na lokaciji
Nakon istraživanja problema, sledi istraživanje lokacije gde se potencijalni polaznici nalaze. Da biste videli koja lokacija se najviše kuca na Google-u, upotrebite Google Keyword Planner, tako što ćete ukucati na primer „instruktori joge beograd“, kao na slici ispod:
Vidimo da se joga najviše traži na Novom Beogradu, Vračaru i u centru grada.
Tako smo otkrili nove ključne reči za koje se želite pozicinirati.
Sledeća faza customer’s journey je istraživanje želja potencijalnih polaznika, a to je da li žele individualne časove ili grupne. Pogledajte šta se traži na Google-u kad ukucate individualni časovi joge a šta kad ukucate grupni časovi joge i doćićete do daljih pitanja koje zanimaju vaše potencijalne polaznike.
U poslednjoj fazi customer’s journey, fazi odlučivanja su oni kojima treba joga trenutno ili hitno kako bi rešili svoj problem. Na primer, joga za trudnice. Trudnicama treba joga odmah i ne biraju lokaciju.
Istražite koje ključne reči staviti na spisak za ovu grupu polaznika, tako što ćete ukucati joga za trudnice beograd.
Ako su to reči najbolja joga za trudnice ili joga za trudnice iskustva, izaberite te ključne reči za pozicioniranje na Google-u.
Istražite i one ljude koji žele nešto više od standardne joge koju mnogi nude i ponudite nešto specifično, neku novu vrstu joge, na primer gola joga 🙂 Ako niste znali ovo je sad hit u svetu!
Pročitajte više o tome ako vas zanima, ovde.
Korak 3: Istražite konkurenciju za ključne reči
Kad ste istražili ključne reči za koje želite da optimizujete na Google-u, sledi istraživanje i analiziranje konkurencije.
Ko su vam konkurenti? Oni koji se nalaze na prvoj strani Google-a kad ukucate željene ključne reči.
Pogledajte i proanalizirajte njihove sajtove i Facebook stranice. Da li su uspeli da odgovore na probleme potencijalnih polaznika?
Ako nisu rešili probleme koje muče potencijalne polaznike na pravom ste putu da se dobro optimizujete za Google.
Možete napraviti Excel tabelu sa ključnim rečima koje ste istražili i sa svim konkurentima „protiv“ kojih se borite za mesto na prvoj strani Google-a.
Razmotrite po čemu su konkurenti jedinstveni i da li su jedinstveni? Da li imaju priznate sertifikate ili treniraju poznate ličnosti? Da li su se specijalizovali za posebne tehnike joge? Da li su skupi?
Kad sagledate sve prednosti i mane konkurencije, napravite vašu jedinstvenu priču i počnite polako da gradite svoj brend! Brendirenje je maraton.
Korak 4: Jačina brenda kao ključna reč
Gradite svoj brend da bi kasnije taj brend postao ključna reč koja se traži.
Ako na specifičnu vrstu joge kojom se bavite dodate i svoje ime, postaćete brend koji se traži.
Da bi bilo jasnije koliko je bitna jačina brenda, prikazaćemo Google pretragu za ključnu reč „prostirka za jogu“.
Šta se dešava na Google pretrazi? Na upit prostirka za jogu, dobijamo ono što ljudi najviše traže a to su brendovi koji su se pozicionirali za ključnu reč prostirka za jogu i sami postali ključna reč. To su u ovom slučaju: jysk, elan, djak.
Brend se gradi vremenom i za to je potrebno dobro istraživanje tržišta, ispitivanje problema koji muče kupce i rešavanje tih problema proizvodima ili uslugama koje prodajete! Ako to uspete da otkrijete, sve ostalo je lakše.
Brend se gradi i vašim aktivnostima na društvenim mrežama koje posećuju ciljni kupci. Brend se gradi preko dobrih vizuala, dobrih poruka koje šaljete, preko oglašavanja i dobrog targetiranja potencijalnih kupaca.
Proces brendiranja je dugoročna strategija, ali je bitno da se na vreme uoče potrebe na tržištu i da se započne prvi korak.
Da biste osvojili veće tržište neophodno je oglašavanje kako na društvenim mrežama, tako i na Google-u i naravno offline oglašavanje.
Kada se vremenom izdvojite od svoje konkurencije onda će pored opštih ključnih reči pretraživati i brend pa će se u pretrazi pojavljivati „instruktor joge brend“. Brend može biti firma ili ime, ako je u pitanju ime onda je to „lični brending“.
Korak 5: Napraviti listu ciljeva za ključne reči
Koji su vaši ciljevi? Šta želite da postignete? Gde želite da se pozicionirate?
Da biste sebi olakšali ovo razmišljanje, stavite sve na papir.
SMART je pametan model postavljanja ciljeva. O čemu se radi?
Specific – Postavite jasno definisane ciljeve. Ako ste instruktor joge, vaš cilj bi mogao da bude: držanje časova joge na više lokacija u gradu.
Measurable – cilj bi trebalo da bude merljiv. Na primer, želite da imatre 10 polaznika u grupi.
Assignabile –tačno se zna ko će šta da radi. Vi ćete držati časove joge, neko drugi će praviti vizuale za Facebook, neko treći će raditi na vašem brendu, itd.
Realistic – budite realni, to je veoma bitno.
Time-oriented – Odredite krajnji rok za ostavrivanje svojih ciljeva.
Kad ste utvrdili vaše biznis ciljeve i povezali ih sa ključnim rečima koje ste istražili, ne čekajte sa optimizacijom sadržaja, već odmah krenite sa papira na delo, tj. pisanje sadržaja!
Oni koji nikad nisu radili optimizaciju sadržaja, dobre savete možete pročitati na ovom linku.
Uradili ste sve što treba nakon korisnih saveta za optimizaciju sadržaja i opet niste dobro rangirani?
Sačekajte neko vreme, ne može ništa preko noći i proverite da li imate linkove, kakve recenzije imate, da li ste preterali u tekstu sa ključnim rečima i da li koristite sinonime.
I obratite pažnju na to šta je dozvoljeno reklamirati preko društvenih mreža a šta ne.
Savet za kraj: Postavite ciljeve, povežite ih sa ključnim rečima i izdvojte dosta vremena za istraživanje jer tako postavljate kamen temeljac za SEO i internet marketing biznisa. U suprotnom samo gubite vreme.
Do sledećeg čitanja, VELIKI POZDRAV. I slobodno prokomentarišite šta mislite o našem blogu.
Comment (1)
Drugari, hvala na preporuci 🙂
Veliki pozdrav!