Marketing stručnjaci se slažu da svaki sajt treba da bude povezan sa društvenim mrežama. Međutim, ono u čemu se ne slažu je koji je uticaj društvenih mreža na SEO i kako društvene mreže treba koristiti da bi se sajt bolje SEO optimizovao.
Google je godinama objašnjavao da signali sa društvenih mreža ne utiču na SEO rangiranje jer nisu deo Google-ovog algoritama. Ipak, trgovci i dalje vide korelaciju između društvenih mreža i boljeg ranga na Google-u.
Budući da Google čuva tajni algoritam, nemoguće je sa sigurnošću znati šta taj algoritam uzima u obzir, a šta ne.
Društvene mreže su dosta napredovale od svog pojavljivanja, pretvarajući se od jednostavnih Messenger-a u moćne zveri koje su jedan od najboljih, najefikasnijih načina promovisanja proizvoda i dosega do široke publike.
Napredovale su društvene mreže ali i SEO algoritmi. Ono što im je zajedničko je da pruže korisnicima relevantan i vredan sadržaj.
U ovom tesktu ćemo objasniti korelaciju između društvenih mreža i SEO optimizacije sajta, kao uticaj društvenih mreža na SEO optimizaciju sajta.
Pa da počnemo…
Kako društvene mreže mogu uticati na SEO?
Društvene mreže NE utiču direktno na SEO optimizaciju, ali pomažu indirektno.
Na društvenim mrežama možete mnogo toga uraditi a da se to pozitivno odrazi na SEO optimizaciju sajta.
Kao prvo, možete upoznati svoju publiku i dobiti informacije koje su vam od koristi za SEO optimizaciju.
Ljudi komuniciraju putem društvenih mreža kroz recenzije, komentare, šerovanja, glasaju, šalju vam pitanja preko Massenger-a, itd tako da možete osluhnuti želje i potrebe potencijalnih kupaca.
Istražite društvene mreže i vidite šta ciljna publika misli o proizvodima koje prodajte, uslugama koje pružate i o vašem brendu.
Zatim kreirajte sadržaj na sajtu koji će pružiti odgovore na sva ta pitanja, jer tako pružate kvalitetan sadržaj koji će zainteresovati vašu ciljnu publiku, a kvalitetan sadržaj je jedan od SEO faktora.
SEO algoritam se stalno menja i neosporno je da društvene mreže danas pomažu rastu online poslovanja, bilo direktno ili indirektno.
200 faktora utiče na SEO optimizaciju, a top 10 u 2019. su:
- Secured sajtovi (HTTPS vs. HTTP)
- Mobile-friendly sajtovi
- Brzina sajta
- Schema markup
- Kvalitetan sadržaj
- Dužina sadržaja
- Signali sa društvenih mreža i lokalni signali
- Kvalitetni linkovi
- Optimizovane slike
- Starost domena
Ima neka tajna veza…Signali sa društvenih mreža kao SEO faktor
Kada pomislimo na signale sa društvenih mreža, pomislimo prvo na šerovanje sadržaja.
Da li šerovanje na društvenim mrežama pomaže u SEO optimizaciji sajta?
Većina ljudi misli da kada se članak podeli na Facebook-u, SEO optimizacija sajta postaje bolja. To nije tačno.
Šerovanje na Facebook-u može pomoći da se Facebook stranica nađe na prvoj strani Google-a, a ne sajt.
Što se tiče SEO optimizacije sajta, Google algoritam najviše ceni prirodne linkove i oni imaju težinu za rangiranje sajta ( tu se ne misli na linkove koji se nalaze na društvenim mrežama ), zbog čega je link building najteži i najzahtevni deo SEO posla.
Šta mogu društvene mreže da ponude, a da to ima efekta na SEO?
Društvene mreže su nekad bolje rangirane za ključne reči na Google-u nego sajt, kao u ovom primeru:
Za ukucanu ključnu reč edukacija dece, Google je izlistao na prvom mestu Facebook stranicu, dok sajta ( čija je Facebook stranica na prvom mestu ), nema na prvoj stranici.
Važno je da kreirate sadržaj na Facebook-u koji je jedinstven, dovoljno relevantan da privuče pažnju ljudi koji traže određeni proizvod ili uslugu i Facebook stranica se može naći na prvom mestu na Google-u za ključnu reč za koju sajt nije stigao da se SEO optimizuje.
Pregledanjem Facebook stranice, kupac obično pogleda poslovne informacije gde se između ostalog nalazi i link ka sajtu. Posetom samog sajta, urađenom konverzijom, poboljšava se SEO optimizacija sajta.
Promovisanje bloga
Ako delite blog post sa svog sajta preko Facebook-a ili Twitter-a i na osnovu toga imate veliku čitanost, sigurno je da će ga Google rangirati bolje od sadržaja koji samo „sedi i čeka“ na Google botove za rangiranje.
Ako iskoristite i aktuelni trenutak kao što smo mi to uradili sa prethodnim blog postom o Instagram hashtagu kada smo spomenuli pojavljivanje Kinsey Wolanski (@kinsey_sue) na stadion, imaćete veću čitanost sadržaja:
Broj korisnika je povećan za 148,4%! A to je SEO signal za bolje rangiranje.
Životni vek blogova u velikoj meri se oslanja na pretraživače.
Ako ponovo objavite vaš stari blog tekst na Facebook-u i ciljate oderđenu publiku, povećaćete posete na sajtu, čitanost bloga, što će dovesti do bolje SEO pozicije sajta i boljeg ranga tog blog teksta.
Dugmići za šerovanje sadržaja na sajtu
Sadržaj je kvalitetan ako ga korisnici koji ga čitaju tako vide, ako ga šeruju na društvene mreže i pozivaju se na njega na drugim sajtovima.
Zbog toga na sajtu treba da imate opciju šerovanja na društvene mreže, kao u našem primeru:
Što više društvenih mreža povežete sa sadržajem na sajtu, to je vrednije za pretraživače, jer šerovanje sadržaja na ovaj način može da utiče na SEO pošto su se korisnici angažovali da nešto urade na sajtu.
Dugmići za šerovanje sadržaja na društvenim mrežama utiču na:
- Bolje korisničko iskustvo,
- Na širenje priče o vašem brendu,
- Sadržaj tako dopire do šire ciljne publike,
- Dolazi do većeg organskog saobraćaja na sajtu što utiče na SEO.
Lokalne Google pretrage
Ako vodite malu firmu koja posluje lokalno, upisali ste se na Google My Business i redovno ažurirate podatke, vaša firma će biti prikazana u lokalnoj pretrazi na Google-u i to sve sa Facebook recenzijom, ovako:
Recenzije su jedan od faktora u lokalnom SEO pozicioniranju.
Istina je da recenzije čine mali procenat u SEO lokalnom rangiranju, ali ako ima više rezultata pretrage za određenu ključnu reč u pretrazi, Google će sa desne strane pretrage da prikaže rezultat sa recenzijom pre nego onaj bez recenzije.
Prilikom rangiranja lokalnog biznisa, Google navodi tri glavne komponente: relevantnost, udaljenost i obeleženo mesto na Google mapi. Iz Google-a kažu sledeće:
„Broj i ocena Google pregleda takođe su uračunati u rangiranje lokalnog pretraživanja – više pregleda i pozitivnih ocena poboljšaće lokalno rangiranje preduzeća.“
MoZ navodi da signali sa društvenih mreža (Google engagement, Facebook engagement, Twitter engagement, itd.) čine 2.82% lokalnog SEO rangiranja.
Reviews na Facebook-u
Potrošači često posećuju Facebook kako bi proverili poslovne informacije i recenzije proizvoda ili usluga.
Većina potrošača čita reviews na Facebook-u prilikom donošenja odluka o kupovini.
Prema istraživanju tržišta, 81% od 12.000 ispitanika iz SAD-a i Velike Britanije potvrdilo je da su na njihove odluke o kupovini direktno uticale preporuke njihovih prijatelja preko društvenih mreža, 78% ih je reklo da su postovi od Facebook stranica koje prate uticale na njihove odluke.
Potrošači veruju više u Facebook reviews nego u preporuke na sajtu.
Facebook reviews su jedan od faktora u procesu odlučivanja kupaca pre kupovine, koji će ako vidi pozitivne reviews posetiti sajt gde će se zadržati, kliknuti na dugme KUPI i time ostvariti konverziju, a sve to utiče na SEO optimizaciju sajta.
Kada vas potrošači počnu primećivati u rezultatima pretrage na osnovu pozitivnih komentara i ocene 4.9 kao u primeru iznad, manje će oklevati da kliknu na sajt, što će dovesti do većeg organskog saobraćaja i pomoći SEO optimizaciji sajta.
Facebook stranica sve zajedno sa reviews je deo Google pretrage, kao u primeru Brainobrain ovde:
Za ukucanu ključnu reč pored prikazivanja sajta, Google je izlistao i Facebook stranicu sa reviews-om i na taj način privukao korisnike da kliknu baš na taj rezultat pretrage jer se razlikuje od svih ostalih.
Pošto odluka kupca da kupi neki proizvod ili uslugu predstavlja proces traženja informacija preko društvenih mreža i nekoliko poseta sajta, SEO optimizacija sajta je sigurna posledica tih radnji.
Izgradnja brenda
Deljenje sadržaja o vašem brendu preko Facebook-a i drugih društvenih mreža je odličan način da se dobije lokalna, nacionalna, čak i globalna vidljivost. Plus, marketing kampanje na Facebook-u će omogućiti da se dopre do šire publike koja će posetiti sajt i tu se zadržati.
Društvene mreže odličane su za širenje svesti o brendu i angažovanje publike.
Kada ljudi veruju brendu, veća je verovatnoća da će podeliti sadržaj, što utiče na CTR na sajtu, na zadržavanje poseta na sajtu, na konverzije a kao rezultat svega toga će biti bolje SEO pozicioniranje sajta.
Iskoristite Google / Twitter partnerstvo
Činjenica je da se tweet-ovi pojavljuju u Google rezultatima pretrage. Možda to neće uticati na SEO, ali utiče na autoritet i svest o brendu.
Hashtagovi koji su zaživeli na društvenim mrežama, postali su traženi kao ključne reči na Google-u, što se može videti u primeru ispod:
Prvo što se pojavljuje u Google pretrazi su Twitter rezultati.
Sa druge strane, treba napomenuti da su linkovi sa društvenih mreža „nofollow“ ali to ne znači da ne mogu imati bar indirektan uticaj na SEO optimizaciju sajta.
Iskoristite YouTube
Pored Facebook-a i Twitter-a, YouTube je jedna od najuticajnijih platformi putem koje možete da delite video sadržaj i time pružite više informacija o proizvodima ili uslugama.
Preko YouTube-a, dopirete do publike koja je lenja da čita sadržaj već je pre voljna da odsluša ponudu, a najviše je zainteresovana da pogleda video koji će joj pružiti korisne informacije kako se nešto namešta, pravi ili da odgleda video zabavnog karaktera.
Na YouTube-u možete da kreirate video sadržaje i da upućujete korisnike da posete sajt. Osim toga, vaši video zapisi se mogu svrstati u Google pretraživanje, kao u primeru ispod:
U ovom primeru za ključnu frazu kako instalirati kameru za video nadzor pojavio se YouTube kao prvi rezultat pretrage.
Imajte na umu da je najbolji način da privučete pažnju publike kreiranje zabavnog ili korisnog video sadržaja.
Zaključak
Posete sajta iz različitih izvora mogu samo da budu pozitivan signal za bolju SEO optimizaciju sajta.
Prema pravilu 7, potencijalni klijenti moraju da čuju i vide vašu marketinšku poruku oko 7 puta pre nego što odluče da kupe od vas.
Google ne kaže da su signali sa društvenih mreža deo njegovog algoritma za rangiranje, ali je činjenica da preko društvenih mreža možete da promovišete svoj sadržaj, povećate posete na sajtu, kao i potencijalne prodaje.
Ako se sajt vaše firme nađe na prvoj stranici Google, Facebook stranica, YouTube video, čak i provuče neki tweet, osvojili ste tržište!
Društvene mreže bi trebao biti deo vaše online marketing strategije. Ne samo da će vam pomoći da se bolje SEO optimizujete, već ćete izgraditi brend i pridobiti poverenje ciljne publike.
Do sledećeg ponedeljka, pozdrav 🙂
Ostavite odgovor