Društvene mreže su postale deo svakodnevnog života, a nekad i važan deo svakodnevnog života ( ukoliko nam je biznis vezan za njih). Već skoro deceniju se bavim komunikacijom sa posebnim aspektom na neverbalni aspekt i ono što me fascinira je koliko toga ljudi odaju o sebi, a da toga nisu ni svesni.
Ljudi nesvesno odaju sebe govorom tela, a na društvenim mrežama neverbalnom komunikacijim.
Kako bi neka saznanja i svetska istraživanja podelio sa ljudima, napravio sam trening Tajne govora tela na drštvenim mreža ( osnovni trening tajne govora tela postoji 8 godina).
Deo te priče ću podeliti sa vama u ovom tekstu.
Pa da počnemo šta vaše društvene mreže govore o vama…
Zašto koristimo društvene mreže?
Šta uradimo svakog jutra kad ustanemo, pre nego što stavimo kafu?
Prelistamo društvene mreže.
Vidimo koje su novosti na Facebooku, Instagramu, Twitteru i drugim društvenim mrežama a tek onda uzmemo gutljaj kafe dok nam pogled klizi preko ekrana.
Čovek je društveno biće koje ima potrebu za pripadnošću i potrebno mu je da bude u kontaktu sa drugim ljudima u nekom nazovimo modernom plemenu ( preko društvenih mreža ).
Svaku sliku koju postavite na društvene mreže govori nešto o vama!
Kad postavljate profilnu sliku, razmislite koja je najprikladnija.
Šta nam govori profilna slika?
Muškarac sa selfijem koji se slikao na vrhu planine, devojka sa zamišljenim pogledom, lik sa omiljenom rok majcom, svako od njih ima jednu zajedničku potrebu da ostavi pravi utisak na društvenim mrežama.
Da li ste znali da na osnivu profilnih slika na društvenim mrežama možemo odrediti tip ličnosti?
Kako na osnovu profilnih slika da odredimo tip ličnosti?
Ekstrovertne osobe – uglavnom su na slikama okružene drugim ljudima, nasmejani su i veseli (ne sa veštačkim osmehom gde se ne stvaraju bore oko očiju). Ono što ih još karakteriše je da se trude da izgledaju mlađe na slikama. Ne nose naočare ( nošenje naočara na slikama se povezuje sa introvertnošću).
Nestabilne osobe (neurotične osobe) – na svojim profilnim slikama imaju uglavnom naočare u fokusu i teže da deluju ozbiljnije. Često stavljaju svog kućnog ljubimca ili neke druge životinje (na taj način pokušavaju da se distanciraju od negativne emocije). Iako se oni trude i pokušavaju da se distanciraju od negativne emocije, ona ih često prati kroz česte promene profilnih slika na kojima nedpstaje otvorenosti, pozitivnosti, a često su to slike sa malo boja.
Oprezne osobe –na slikama im je sve na svom mestu, deluju kao da je sve isplanirano u njihovom životu. Uglavnom imaju slike kao za ličnu kartu ili pasoš. Njima se ne dešava da stave spontanu profilnu sliku u momentu kad je nastala.
Osobe sa kojima se može lako dogovoriti –teže da imaju manje kvalitetne ali vedre i pozitivne slike na svojim profilima. Njihove profilne slike su u skladu sa onim što dele na profilu. Harmonija je ključna reč za ovaj tip ličnosti.
Otvorene osobe – na svojim slikama prikazuju više različitih emotivnih stanja. Njihove slike su kvalitetne, izoštrene i nemaju naglašene jake boje. Različita emotivna stanja ukazuju da osobe ovog tipa ništa ne kriju prema drugima.
Ovi profili ličnosti su kombinacija istraživanja naučnika koja se sprovedena širom sveta na uzorcima koji obuhvataju stotine hiljada ispitanika.
Svako može da se pronađe u nekoj kategoriji, ali sve se ovo odnosi na osobe koje previše vremena provode na društvenim mrežama i često objavljuju postove.
Kombinacija svih navedenih sadržaja je nešto što je preporučljivo.
Inpute za ovaj tekst sam prikupio kroz objavljena istraživanja: Harvarda, dr Niki Goldstin, Pen Stejt Univerziteta, La Trobe iz Australije i Univerzitera Pensilvanija.
Jedna sjajna stvar kod neverbalne komunikacije je da je ona 100% dokaziva.
Na primer, imate subjekt A koji ima određeno ponašanje koje je ustanovljeno od strane stručnog lica (psiholog, psihijatar…) imate društvenu mrežu gde subjekat A objavljuje određene sadržaje, imate aktivnost koja se desila neposredno pre toga u stvarnom životu i vrlo je lako ustanoviti ključ i formulu.
Kad imate preko 100 000 ispitanika koji se ponašaju na taj način mnogo je lakše da prepoznamo obrazac ponašanja.
Šta nam govore selfiji?
Slikanje sebe ili uprošćeno selfi je danas postao veoma rasprostranjen vid objava na društvenim mrežama. Zašto slikamo selfije? Zato što je u ljudskoj prirodi da se oseća važnim i posebnim.
Generalno mi više kad slikamo sebe ističemo lice.
Istraživanja širom SAD i Evrope su pokazala da slike lica imaju u proseku 38% više lajkova od slika bez lica.
Na osnovu selfija, možemo odrediti tip osobe.
Koji su tipovi selfi osoba?
- Komunikatori – osobe koje se bave prevashodno javnim poslom i to rade kako bi unapredili komunikaciju sa pratiocima, kao što su (delimicno influenseri u danasnje vreme sve više su samopromoteri).
- Autobiografi – osobe koje dosta putuju i žele da obeleže neki događaj kako bi im ostao u trajnoj uspomeni.
- Samopromoteri – osobe koje teže da se predstave u boljem svetlu od onog u stvarnosti.
Koliko puta ste videli profile koje imaju samo selfi fotograije na Instagramu i gomilu hashtagova? Tu se u stvari radi o potrazi za zlatnim selfijem.
Volim citate glumice Ingrid Bergman koja je davno rekla u jednom intervju kad su je pitali: Zašto ljudi nisu srećni?
Ona je odgovorila: Zato što kad su srećni žele da budu još srećniji.
Tako je i sa selfijem, uvek može bolji selfi!
Šta se dešava kad prekomerno objavljivanjujemo selfije? Pratioci nas sve više izbegavaju i distanciraju se od nas, jer nas percipiraju da smo narcisi.
Šta nam govore društvene mreže vezano za ljubav?
Osobe koje postavljaju konstantno selfi slike, a u vezi su: to čine zato što nisu zadovoljne trenutnom vezom ili zbog lošeg životnog perioda i manjka samopouzdanja.
Veći problem se dešava kad se prati reakcija na objavljen sadržaj. U tom slučaju se veza samo produbljuje.
Šta je relfie?
Relationship selfi (rel-fie) je novi termin koji se koristi u svetu i odnosi se na zajedničke selfi slike parova. Svaka slika ili svaka druga slika su putovanja, događaji, venčanja, rođendani na kojima su parovi zajedno, zagrljeni, nasmejani i puno se vole.
Šta pomislite kad vidite parove koji imaju stotine zajedničkih slika? Deluju li vam oni istinski srećno kao na slici?
Po mnogim psiholozima istina je na nekom drugom mestu. Potreba za eksternom validacijom tj. lajkovanjem da smo ‚‚super“ upravo govori suprotno , a to je da nije sve kao što izgleda na društvenim mrežama.
Što se osobe više trude da prikažu spoljnom svetu da je sve u redu, to više zapostavljaju odnos između njih samih.
Osnovno pravilo kod procene profila na društvenim mrežama je da svaka prenaglašenost i forsiranje nekih istih stvari (a nisu vezane za posao) dotične osobe ukazuju na suprotno.
Istinski zadovoljna osoba ne mora da dokazuje drugima da je zadovoljna. Dovoljno je da bude ono što jeste i u skladu sa sobom.
Zbog toga razmislite koje fotogafije postavljate na društvenim mrežama jer su one vaša neverbalna komunikacija.
Ostavite odgovor