Struktura sajta ima veliki uticaj na korisničko iskustvo i prodaju, zbog toga treba da bude SEO-friendly kao i slike koje su bitan deo svakog web sadržaja.
U ovom tekstu predstavićemo vam najbolje rešenje SEO-friendly strukture sajta od navigacije do footer-a preko optimizacije slika.
Pa da počnemo od strukture sajta…
Šta jednu strukturu web sajta čini SEO-friendly?
Dobro organizovan web sajt treba da bude jednostavan za korišćenje, a to znači da svi korisnici mogu lako da se “kreću“ kroz sajt gde će dobiti sve informacije koje traže i da ostvare kupovinu bez problema.
Pre nego što počnete da organizujete SEO-friendly strukturu, odgovorite na sledeća pitanja:
- Za koje teme želite da vaš sajt bude rangiran?
- Koje teme su relevantne za vaš sajt?
- Koje ključne reči vaši kupci kucaju na Google-u?
- Koje teme zanimaju vašu ciljnu publiku?
Prema Google-ovim smernicama, web sajt bi trebalo da ima „jasnu hijerarhiju stranica“, kao na slici ispod:
U ovom primeru je predstavljena SEO Silos struktura sajta.
Sam termin Silos struktura potiče od koncepta grupisanja povezanih informacija u različite delove sajta. Silos SEO struktura sajta je isto što i poglavlja u knjizi.
Dobro grupisanje informacija na sajtu je od SEO značaja.
Suština je da se kreiraju glavne kategorije na sajtu, a u okviru svake kategorije podkategorije kako bi se korisnici snašli u velikom izboru proizvoda ( naročito kod online prodavnice koje imaju mnogo proizvoda ).
Zašto je dobro da imate SEO Silos strukturu sajta? Zbog linkova jer je najveći broj dolaznih linkova ka naslovnoj strani sajta.
Slika govori više od reči:
Savet: Ukoliko na vašoj prodavnici postoji veliki broj proizvoda, primenite SEO Silos strukturu sajta jer ćete tako imati preglednije i optimizovane linkove.
Pregledna struktura sajta, kakva je SEO Silos struktura sajta ima veliki uticaj na korisničko iskustvo a istovremeno je jedan od faktora za dobro SEO rangiranje.
Šta je Breadcrumbs i zašto ga koristiti?
Breadcrumbs je vrsta sekundarne navigacije koja korisnicima pruža uvid u to gde se trenutno nalaze na web sajtu.
Breadcrumbs je značajan za web stranice sa velikim brojem stranica i kategorija.
Breadcrumbs izgleda ovako:

Odluka da se koristi ili ne koristi breadcrumbs navigacija u potpunosti zavisi od toga kako je dizajnirana struktura sajta.
Breadcrumbs može da bude od pomoći kao dodatna navigacija a ne može da zameni glavnu navigaciju.
Ono što je ključno je da treba koristiti ključne reči za breadcrumbs, kao u primeru na slici gore: American Candy?American Sweets?Gum
Navigacija je izuzetno važna
Kreiranje dobro oraganizovane navigacije sa strane u kojoj se nalaze linkovi ka unutrašnjim stranicama koji sadrže ključne reči je dobro za korisničko iskustvo i takođe je SEO-friendly.
Primer dobro organizovanog sidebar-a se nalazi na slici ispod:
Brzina sajta i mobile-friendly momenat
Brzo učitavanje web straniva je jedan od SEO faktora rangiranja. Smatra se da web stranice koje se učitavaju za manje od 3 sekunde imaju odličnu brzinu učitavanja.
Jednostavan alat za proveru brzine sajta, o kojem smo već pisali na jednom od prethodnih SEO blog tekstova je Page Load Time Google Chrome ekstenzija.
Moderni web sajtovi moraju biti mobile-friendly. Ovaj uslov ne samo što je jedan od SEO faktora za rangiranje, već je neophodan za internet korisnike kojima prodajtet svoje proizvode ili usluge.
Google Analytics govori sve:
Iz primera se vidi da internet korisnici najviše posećuju sajt preko mobilnih telefona, manje preko desktopa a najmanje preko tableta.
Ovo je primer analitike sajta jednog našeg klijenta, a i kod drugih sajtova koje smo radili je slična ili ista situacija.
Slike su bitan deo sadržaja kad su SEO-friendly
Ljudi sve manje čitaju, a sve više gledaju slike, tako da slike moraju da budu deo SEO-friendly web sadržaja. Da bi to postale, postoje 3 glavna formata za pripremu slika:
- JPG
- PNG
- GIF
JPG format
JPG format (poznat kao JPEG) je najpopularnija vrsta formata za slike na web-u. JPG fajlovi su dobri za fotografije koje sadrže mnogo boja, senki, nijansi ili složenih elemenata.
JPEG formati su najpopularniji format datoteke na web-u i obično se koriste za slike proizvoda, fotografije i početne stranice banera / slika.
Mana je što JPG ne podržava transparentnu pozadinu, kao što je podržavaju drugi formati.
PNG format
PNG su još jedan popularan format datoteke na web-u. U Adobe Photoshopu imate opciju da sačuvate PNG kao PNG-8 ili PNG-24.
PNG-8 ima paletu 256 boja, dok PNG-24 pruža kvalitetniju sliku veće rezolucije.
PNG se obično koristi za logotipe zato što je visokokvalitetan i podržava transparentnost.
GIF format
GIF se koristi za male veličine slika gde je potrebno imati samo nekoliko boja. Slično kao i PNG-8, GIF formati su ograničeni na 256 boja, zbog toga se GIF ne koristiti za fotografije proizvoda.
Ne zaboravite nazive i ALT tagove
Naziv fotografije je ključna reč, na primer: komplet-za-video-nadzor.jpg a ALT tag je alternativni opis te fotografije koji postavljate na vaš sajt.
Robots.txt Noindex
Google je zvanično objavio da Google botovi neće više podržavati Noindex robots.txt.
Do 01.09.2019. Noindex robots.txt treba da se ukloni i pronađe alternativa.
Sitemap: deo SEO-friendly strukture
Za internet korisnike, Sitemap je običan spisak linkova u XML-u, dok je za Google pomoć prilikom indeksiranja stranica na sajtu. Pošto je Sitemap od pomoći, Google je preporučuje.
Postoje dve vrste mapa sajta: u HTML formatu i XML-u.
XML Sitemap dozvoljava Google botu da u potpunosti razume strukturu sajta, a kao rezultat toga, internet korsnik dobija relevantne rezultate pretrage na osnovu svog upita na Google-u.
HTML Sitemap prikazuje strukturu sajta za korisnike, što im može pomoći da dođu do stranice koju traže brže, pružajući bolje korisničko iskustvo.
Ako na vašem sajtu postoji i XML i HTML mapa sajta, SEO rang sajta će biti bolji.
XML Sitemaps služe Google botovima da lakše rangiraju sajt a HTML Sitemaps su značajne za korisničko iskustvo.
Sitmap je posebno važna za sajtove koji koriste Adobe Flash ili JavaScript menije koji ne sadrže HTML linkove. Sitemaps pomaže pretraživačima da pronađu dinamične stranice, koje se obično propuštaju prilikom indeksiranja ukoliko nedostaje Sitemap.
SEO-friendly URL struktura
URL struktura je jedna od prvih stvari koju internet korisnici vide u rezultatima pretrage na Google-u.
Postoje određena pravila u vezi sa URL strukturom kako bi bila SEO-friendly.
Neka od pravila su:
- U URL strukturama koristite ključne reči.
- URL strukture ne treba da budu predugačke.
URL struktura treba da izgleda ovako:
https:// mojsajt.com/kategorija/vrsta proizvoda/proizvod
Na primer:
Struktura Footer-a
Linkovi u footer-u su nekad bili bitni, sad više nisu što se tiče SEO optimizacije. Više o tome možete pročitati OVDE.
Ipak, linkove vredi postaviti u footer samo zbog korisničkog iskustva, a dobro korisničko iskustvo je ono što svaki sajt želi 🙂
Zaključak
Da još jednom podsetimo:
?Pišite za čitaoce, ne za pretraživače.
?Pravite SEO strukturu strukturu sajta za čitaoce, a ne za pretraživače.
?Ako ste tek napravili sajt, pozovite bar 5 osoba koje će vam dati svoje lično mišljenje u vezi sa samim sajtom i onda ćete znati šta na sajtu treba promeniti kako bi se poboljšalo korisničko iskustvo.
Jedno je sigurno: Stvaranje jednostavne i praktične SEO-friendly Silos strukture sajta je dobar potez za sve vaše internet korisnike.
Što su landing stranice bolje organizovane i korisne za publiku, SEO rang sajta će biti bolji!
Kakva su vaša iskustva sa SEO silos strukturom sajta?
Podelite sa nama kroz komentare.
Do sledećeg čitanja, SEO-friendly pozdrav od Bit Media tima!
Ostavite odgovor